Rak piersi jest najbardziej powszechnym nowotworem na świecie, dotykającym co ósmą kobietę. Chociaż nie można uniknąć niektórych czynników ryzyka (np. historii rodzinnej), warto zadbać o odpowiednią dietę, która będzie działać na nas jak najlepiej. Dieta dobra dla zdrowia piersi – co powinna zawierać?

Dieta dobra dla zdrowia piersi – co powinna zawierać?

Rukola i jarmuż

To prawda, że ​​wszystkie zielone warzywa liściaste są dla Twojego organizmu niesamowite, ale te dwie mają doładowane korzyści zdrowotne. Rukola i jarmuż należą do rodziny warzyw krzyżowych i są doskonałym źródłem błonnika i karotenoidów, dwóch elementów roślinnych, które mogą być korzystne w zmniejszaniu ryzyka raka piersi.

Cieciorka

Spożywanie diety bogatej w błonnik może zmniejszyć ryzyko zarówno wstępnej diagnozy, jak i nawrotu choroby. Jedno z badań wykazało, że na każde 10 gramów błonnika spożywanego zmniejszało dziennie ryzyko raka piersi aż o pięć procent. Błonnik pokarmowy może być także fermentowany przez bakterie jelitowe do krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych, które pomagają w utrzymaniu zdrowego mikrobiomu.

Czosnek

Ta mała cebulka jest wypełniona witaminą C i przeciwutleniaczami, które wspaniale promują zdrową tkankę piersi. Kup go w całości i zmiażdż świeże ząbki do swoich przepisów, aby uzyskać solidne korzyści smakowe, jak i zdrowotne.

Zielona herbata

Zielona herbata zawiera katechiny, które są naturalnymi przeciwutleniaczami. Polecamy Wam picie tego napoju nawet codziennie!

Jagody i jeżyny

Podczas gdy wszystkie jagody są pełne flawonoidów, witaminy C i manganu. Ze względu na dużą zawartość fitochemikaliów mogą one potencjalnie zmniejszyć ryzyko raka piersi.

Redaktorka działu SEO w lelum.pl. Specjalistka ds. mody oraz beauty. Posiada szeroką wiedzę, teoretyczną i praktyczną wiedzę w dziedzinie pielęgnacji włosów, twarzy oraz ciała. Od lat pasjonuje się modą oraz pracuje w branży z nią związanej.