Dieta dr Dąbrowskiej to sposób na oczyszczenie organizmu i utratę wagi stosowany przez wielu celebrytów i aktorów. Na czym polega restrykcyjna kuracja odchudzająca? Które produkty spożywcze należy wyeliminować? Jak wygląda i czy faktycznie jest skuteczna? Rozwiewamy wszelkie wątpliwości!

Ewa Dąbrowska, lekarz specjalista do spraw chorób wewnętrznych jest autorką wspomnianej diety detoksykacyjnej. Bazujący na częściowym lub całkowitym poście tryb życia ma za zadanie pozytywnie wpłynąć na kondycję organizmu. Co warto wiedzieć na ten temat? Dla kogo przeznaczona jest dieta dr Dąbrowskiej?

Oczyszczenie organizmu z toksyn

Głównym celem zainicjowanej przez Ewę Dąbrowską diety jest poprawienie stanu zdrowia, witalności i jakości snu, a także wyeliminowanie chorych komórek, w celu zapobiegnięcia powstawaniu nowotworów oraz chorób cywilizacyjnych. Kolejne założenie bazuje na wydłużeniu i poprawieniu jakości życia osób, które planują się jej podjąć. 

Jakie posiłki obejmuje dieta dr Dąbrowskiej?

Dzienny bilans spożywanych posiłków powinien oscylować w granicy 400-600 kcal. Ewa Dąbrowska rekomenduje spożywanie zup i soków bez dodatku cukrów, soli i tłuszczów. Wszystkie dania powinny być przygotowywane na bazie surowych, gotowanych lub kiszonych produktów.

Popularna dieta odchudzająca obejmuje więc skrzętnie wyselekcjonowane owoce i warzywa o niskiej zawartości węglowodanów i indeksu glikemicznego. Składa się z dwóch następujących po sobie etapów. 

Etap pierwszy

Pierwsza faza diety opiera się na głodówce leczniczej, która, w zależności od zależeń dietetyka lub lekarza, trwa od kilku do kilkunastu dni. Jej założeniem jest oczyszczenie organizmu z toksyn i sprawienie, że zacznie leczyć się sam.

Pierwszy etap powinien trwać od 10 do 40 dni. Podczas jej trwania koniecznym jest dostarczanie organizmowi dużej ilości płynów. Zaleca się przyjmowanie od 2 do 3 litrów dziennie, pod postacią wody niskozmineralizowanej, soków i herbat. 

Etap drugi

Kolejny etap to wprowadzenie zdrowej diety, opierającej się na warzywach i owocach. Ogromne znaczenie ma tutaj sposób, w jaki spożywamy wskazane posiłki. Każdy kęs jedzenia należy dokładnie przeżuwać, dzięki czemu szybciej odczujemy sytość. Czas wychodzenia z diety powinien być dwukrotnie dłuższy od okresu trwania głodówki leczniczej. 

Jadłospis

Wbrew powszechnej opinii, dieta warzywno-owocowa może być bardzo zróżnicowana i smaczna. To nie tylko zupy i koktajle, lecz także wszelkiego rodzaju sałatki i naturalne produkty w niecodziennym wydaniu. Frytki z marchewki, burgery warzywne i leczo to wyłącznie niektóre z przykładów.

Każdy posiłek spożywamy o wyznaczonych godzinach: 9:00, 14:00 i 19:00. Pierwszy z nich powinien mieć miejsce dopiero dwie godziny po przebudzeniu. 

Dieta dr Dąbrowskiej – efekty

Na ogół opinie dotyczące wspomnianej diety są pozytywne. Z założenia jest to kuracja oczyszczająca, jednak wiele osób dostrzega również znaczny spadek wagi. Umiejętne wdrożenie opisanych przez dr Dąbrowską zasad skutkuje również zbiciem nadmiaru cholesterolu, poprawą kondycji cery oraz zniknięciem wrzodów, a także polepszeniem jakości snu, lepszym samopoczuciem i poprawą pamięci.

Niestety, pojawiają się również negatywne aspekty wspomnianej diety. Jeden z nich dotyczy rozregulowania metabolizmu oraz spowolnienie tempa przemiany materii. W niektórych przypadkach po zakończonej kuracji może mieć miejsce efekt jojo i problemy z trawieniem niektórych produktów. Według wielu lekarzy przestrzega przed wspomnianą dietą, wskazując na zaburzenia hormonalne, bóle głowy i stawów oraz pogorszenie odporności. 

Każda osoba, która planuje podjąć się diety dr Dąbrowskiej, nie powinna robić tego na własną rękę. W tym przypadku konsultacja z lekarzem lub dietetykiem jest koniecznością. 

Zobacz zdjęcia:

Dieta dr Dąbrowskiej
instagram.com @karolinaszostak

Jedną z osób, które podjęły się diety dr Dąbrowskiej, jest znana prezenterka telewizyjna, Karolina Szostak.

Dieta dr Dąbrowskiej
unsplash.com @jenandjoom

Spożywane posiłki obejmują warzywa i owoce. Codzienna dieta pozbawiona jest więc tłuszczów, soli i cukrów. 

Dieta dr Dabrowskiej
unsplash.com @manuschwender

Każdy dzień diety powinien być uzupełniony o dużą ilość płynów. Zalecana dawka to 2-3 litry dziennie.

Dieta dr Dąbrowskiej
unsplash.com @aiony

Oprócz poprawy pamięci i jakości snu najbardziej widocznym skutkiem jest zdecydowanie znaczny spadek wagi.

Dieta dr Dąbrowskiej
unsplash.com @heathergill

Niestety, w wielu przypadkach występuje też szereg skutków ubocznych, w tym: ból głowy, stawów i pogorszenie odporności.

 

ZOBACZ TEŻ:

  1. Jakie badania powinny robić kobiety? Czuj się bezpiecznie w każdym wieku
  2. Jak pozbyć się zgagi domowymi sposobami? Banalnie proste tricki!
  3. Grypa w Polsce. Jest już 3,5 miliona ofiar choroby
1
2
3
4
5
Poprzedni artykułCzym jeździ Grażyna Torbicka? Gwiazda pochwaliła się nowym, LUKSUSOWYM autem
Następny artykułKim jest Marta Wiejak? „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” zrobi z niej gwiazdę?
Redaktor działu lifestyle w Lelum.pl. Absolwentka ekonomii, studentka Instytutu Socjologii. Jej pasją jest rysunek, brytyjski dowcip i sztuki walki. Zwolenniczka nieszablonowych rozwiązań oraz kreatywnych głów.