Lifestyle.Lelum.pl > Plotki i gwiazdy > Dziecko wróciło z podstawówki ze sprawdzianem. Rodzice są oburzeni oceną nauczycielki
Anna Frankiewicz
Anna Frankiewicz 24.11.2019 12:56

Dziecko wróciło z podstawówki ze sprawdzianem. Rodzice są oburzeni oceną nauczycielki

dziecko
fot. unsplash.com/@ilumire

Dziecko do sprawdzianu z tabliczki mnożenia podeszło w stu procentach nauczone… tabliczki mnożenia. Najwyraźniej jednak ani uczeń, ani rodzice nie byli świadomi, że nauczycielce chodziło o coś zupełnie innego. Sprawdzian z matematyki, ku oburzeni rodziców, został oceniony na trzy, chociaż wszystkie udzielone odpowiedzi były prawidłowe.

Powiedzmy sobie szczerze, zazwyczaj kiedy dziecko dostaje tróję ze sprawdziany, jest to dosyć czytelny sygnał, że po prostu było do niego nieprzygotowane. Jednak w tym wypadku trudno przyznać nauczycielce rację, chociaż są osoby, które się z nią zgadzają. Czy jednak nauka matematyki naprawdę powinna polegać właśnie na tym?

Dziecko zostało ocenione niesprawiedliwie

Kiedy uczeń podstawówki wrócił do domu ze sprawdzianem, nie takiego wyniku spodziewali się rodzice. Doskonale wiedzieli, że ich dziecko bardzo dobrze znało tabliczkę mnożenia, jeszcze poprzedniego wieczora. Co w takim razie zmieniło się do sprawdzianu? W wiedzy dziecka, nic. Za to nauczycielka obrała niespotykany system oceniania.

dziecko

Zgodzilibyście się z taką oceną?

Każde zadanie rozwiązane było prawidłowo. Uczeń nie popełnił ani jednego błędu przy podawaniu wyniku, a jednak za każde zadanie dostawał tylko połowę możliwych do uzyskania punktów. Skąd ta rozbieżność? Okazało się, że nauczycielka o połowę obniżyła mu ocenę za to, że mnożył… w złej kolejności.

Nowe zasady matematyki

Jedną z pierwszych lekcji dotyczących mnożenia, jaką poznajemy w szkole podstawowej, jest to, że jest ono przemienne. To znaczy, że niezależnie czy zapiszemy działanie 2*8 czy 8*2 otrzymamy ten sam wynik. Jednak według tej nauczycielki, kolejność zapisu jest bardzo ważna. To właśnie za nią dziecko otrzymało ocenę prawie o połowę niższą.

O ile nieprawidłowy zapis odpowiedzi, czy też brak jednostek jest jak najbardziej czymś, na co trzeba zwracać uwagę, to naprawdę nie rozumiemy, dlaczego kolejność mnożenia miałaby być istotna.

ZOBACZ ZDJĘCIA:

dziecko

Przez takie przypadki krytykuje się system edukacji.

dziecko

Dziecko prawdopodobnie nie miało pojęcia, dlaczego ma mnożyć tak, a nie inaczej.

ZOBACZ TEŻ:

źródła: popularne.pl

Powiązane
Złote węże
Skaza na ich karierze! Oni otrzymali antynagrody filmowe - Węże. Zgadniecie za co?