Na temat jajek krąży wiele legend. Jedni uważają, że to najlepsze co możemy zjeść każdego ranka, inni są zdania, że raz w tygodniu, nie częściej. Jeszcze inne zdanie mają na ten temat…weganie. Przeczytajcie, jak jajka wpływają na nasz organizm.

Jajka na śniadanie, to faktycznie dobry pomysł. Mają one w sobie naprawdę wiele drogocennych składników, takich jak: witamin A, D, E, a także B12, B2 oraz kwas foliowy. W jajkach znajduje się też wiele minerałów: jod, żelazo, wapno, cynk, czy selen.

Jajka a cholesterol 

Jest wiele teorii na temat tego, że jajka są niezdrowe i mają dużo cholesterolu. Owszem, jajka mają cholesterol, ale zdrowy, taki który nie powoduje blokowanie naczyń krwionośnych. Jajka zawierają ok. 180-190 mg cholesterolu, podczas gdy wątroba produkuje niemal 1000-2000 mg cholesterolu, codziennie! Cholesterol z jajek może zastąpić szkodliwy cholesterol jego zdrowym zamiennikiem.

1. Możesz dzięki nim schudnąć

Śniadanie bogate w białka z jajek może wspomóc chudnięcie. Dieta z niską ilością kalorii połączone z częstym jedzeniem jajek, bardzo wspomaga gubienie zbędnych kilogramów.

2. Jajka wzmacniają odporność 

Badania pokazały, że wystarczy jeść 2 jajka dziennie, by wzmocnić swoją odporność. Dzięki temu o wiele łatwiej będzie nam walczyć z przeziębieniem.

Jajko zawiera 22% zalecanej dziennej dawki selenu, który ma ogromny wpływ na nasz system odpornościowy.

3. Lepsza pamięć

Związek chemiczny – cholina, wpływa na połączenia nerwowe, które mają wpływ na naszą pamięć. Pomagają nam również w szybszym odbieraniu bodźców zewnętrznych.

4. Lepszy wzrok

Żółtka zawierają dużo ilość luteiny i zeaksantyny. Pomagają one w walce z takimi chorobami jak katarakta i degeneracja siatkówki.

 

5. Pomoc dla serca

Wiele badań wskazuje na to, że jajka zmniejszają prawdopodobieństwo zachorowania na choroby serca i nowotwory. Dlaczego? Jajka mają w sobie tyrozynę oraz tryptofan.

6. Mocne kości!

To dzięki witaminie D! To ona zapewnia nam silne kości i zęby.

7. Przeciw zmarszczkom

Aminokwasy zawarte w jajkach wspomagają regeneracje i odbudowę komórek. Dzięki temu zmarszczki są mniej widoczne, dodatkowo zapotrzebowanie u osób po 60 roku życia na witaminę D to 10 mikrogramów. Jedno jajko zawiera 0,7 mikrograma.

 

8. Dobre dla skóry, paznokci i włosów

Witamina B i Omega 3, która mamy w jajkach, świetnie wpływają na naszą cerę, paznokcie i włosy.

ZOBACZ TEŻ:

  1. SKANDAL! Gwiazda TVN ma przeszłość w P0RNO. Wyciekły OSTRE zdjęcia i filmy
  2. „Wiedźmin” w wersji… P0RNO. Poznaj Geralta i jego nagi miecz
  3. Oglądasz porno? WHO: To choroba psychiczną

 

źródło: lolmania.eu

 

 

ładowanie...

Zobacz również