Lifestyle.Lelum.pl > Plotki i gwiazdy > Burza w internecie. Dyrektorka Reserved: „Stare dobre czasy, kiedy kobieta była kobietą”
Marzena Siarkiewicz
Marzena Siarkiewicz 11.09.2018 13:50

Burza w internecie. Dyrektorka Reserved: „Stare dobre czasy, kiedy kobieta była kobietą”

Joanna Kulig
fot. Reserved

Joanna Kulig wzięła udział w kontrowersyjnej kampanii marki Reserved, I can boogie. Dyrektor marketingowa firmy została oskarżona o seksizm. Chodzi o bardzo niefortunną wypowiedź, która zakrawa na śmieszność.

O czym jest najnowsza kampania Reserved?

– Zachęcamy w niej wszystkie kobiety do klasycznego flirtu i sztuki uwodzenia, jak za starych, dobrych czasów Marilyn Monroe. Czasów, w których kobieta była kobietą, nosiła spódniczki, miała biust i talię. – oświadczyła Monika Kapłan, dyrektorka marketingowa marki Reserved.

Kapłan kompletnie odleciała. Co oznacza sformułowanie czasy, w których kobieta była kobietą? Nie do końca rozumiemy i chyba nie chcemy rozumieć. Wg Kapłan panie, które nie mają talii osy, wszystkie, które nie są posiadaczkami figury o typie klepsydry, nie są prawdziwymi kobietami. Cóż, najwyraźniej jej marzeniem było, aby klientkami sklepu były jedynie damy, które mają obfite piersi i mocno zaznaczoną talię. Nigdy już nie spojrzymy na szyld tego sklepu w ten sam sposób. To po prostu kompromitacja.

Sama zainteresowana zaatakowana została m.in. przez Akcję Demokrację, która zarzuciła jej promowanie seksizmu. W słowach tych nie ma nawet cienia przesady. Użycie tak niefortunnych słów ciężko jest nam usprawiedliwić.

Co na to Reserved?

Jak Kapłan odniosła się do zarzutów, dotyczących stereotypizacji kobiet? Na swoim Facebooku napisała:

– Od kilku dni nasza kampania I can boogie jest szeroko komentowana, nie tylko za sprawą filmu z udziałem Joanny Kulig i francuskiej modelki Jeanne Damas, ale także przez moją wypowiedź, która miała wyjaśniać przesłanie kampanii. Komentarz o powrocie do kobiecości był ściśle związany z pierwszym rozdziałem naszej kampanii. Miał podkreślać fakt, iż staramy się, by nasze kolekcje sprawdzały się nie tylko w szafach klientek o bardzo szczupłej sylwetce, promowanej od dawna przez świat mody. Miał być wyrazem wielkiej AKCEPTACJI dla wszystkich pań, które do tej pory nasza branża pomijała w swojej identyfikacji. Moja wypowiedź okazała się jednak zbyt skrótowa przez co została odebrana w sposób skrajnie różny od wartości, które reprezentujemy w Reserved. Chciałabym przeprosić wszystkie osoby, które poczuły się dotknięte tym komentarzem i zapewnić Was, że kwintesencją naszego podejścia jest kobieca różnorodność. – skwitowała.

W spocie promującym najnowszą kolekcję firmy obok Joanny Kulig wystąpiła także francuska influencerka Jeanna Damsa.

Kim jest Joanna Kulig?

To polska aktorka, która swoją ostatnią kreacją w filmie Zimna wojna Pawła Pawlikowskiego zachwyciła publiczność na całym świecie. O swoim pobycie na festiwalu w Cannes, bo film mial tam swoją premierę, opowiedziała portalowi Onet:

Nigdy wcześniej w Cannes nie byłam i nie wiedziałam, że to nie jest zwyczajne. Ale powiedziano mi, że tu się nikt nie cacka: ludzie potrafią wychodzić z sali, gwizdać… Zatem takie przyjęcie, jakie dostaliśmy, to dowód prawdziwego uznania. Kiedy te oklaski tak trwały i trwały, czułam, że oto na naszych oczach dzieje się coś niezwykłego, wręcz historycznego. Były łzy wzruszenia i łzy radości. Widać było, że ludzie głęboko, emocjonalnie przeżyli ten film. Cały kolejny dzień byliśmy jeszcze na adrenalinie. Udzielaliśmy już dziesiątki wywiadów zagranicznej prasie i niesamowite jest to, że wszyscy odbierają ten film podobnie. Czyli udało się i ta historia trafia do ludzi, jest uniwersalna. – skwitowała Joanna Kulig.

Jak wyglądała praca nad Zimną wojną?

W tej samej rozmowie Joanna Kulig opowiedziała także o tym, jak wyglądała praca nad filmem. Lekko nie było.

– (…) Myśmy wszyscy poświęcili mu ogromnie dużo czasu. Porezygnowaliśmy z innych projektów, każdy ogromnie dużo czasu spędził na przygotowaniach. Czyli tak, jak w światowym kinie, jak powinno być. Ja sama pół roku jeździłam do Mazowsza, mieszkałam tam, brałam lekcje śpiewu, żyłam. Przejrzeliśmy niezliczone ilości albumów, dokumentów z tamtego czasu… Włożyliśmy ogromnie dużo pracy w to, by zrozumieć tamten świat. Do tego zdjęcia powstawały chronologicznie, po dwie sceny dziennie. Temat mógł we wszystkich stopniowo dojrzewać. To były też zdjęcia wyjazdowe, czyli mogliśmy być ze sobą. To wszystko, to jest wyjątkowa sytuacja! Bardzo często reżyser chce dopracować film, ale nie może, bo jest niedofinansowany, musi zaczynać kolejną scenę, nie ma czasu… Tu był czas. I dopóki coś nie było dla Pawła idealne, pracowaliśmy nad tym. Wspaniale, że w Polsce zmieniają się standardy pracy. Na naszym przykładzie widać, że warto przykładać to tego wagę i dofinansowywać dobrą pracę. – powiedziała Joasia.

Kiedy powstała marka Reserved?

Została założona w 1998 roku przez Marka Piechockiego i Jerzego Lubiańca. Początkowo nosiła nazwę LPP. Z czasem firma otworzyła inne sklepy, takie jak Cropp. Obecnie Reserved ma butiki w takich krajach jak Węgry czy Zjednoczone Emiraty Arabskie. Czy najnowsza kampania przysporzy marce problemów? Wiele na to wskazuje. Słowa Kapłan są kontrowersyjne i mają negatywny wydźwięk. Coś chyba poszło nie tak.

Joanna Kulig – ZOBACZ ZDJĘCIA:

ZOBACZ TEŻ:

  1. Znana blogerka znęca się nad córką? „Zamknij r*j, k*rwo”. Szokujące nagranie!
  2. Ariana Grande opublikowała wzruszające zdjęcie Mac Millera
  3. Kolejny ślub w Rodzinie Królewskiej! 850 gości i 100 tysięcy funtów na catering

źródło: wirtualnemedia.pl, onet.pl

Powiązane
Uśmiech Dody
Poznajesz uśmiechy tych celebrytek? Nawet ich mężowie mogliby się pomylić!