Silver.Lelum.pl > Gwiazdy > Lara Gessler tłumaczy się z udziału w kampanii ”Miejsce kobiety jest w kuchni”. Już żałuje?
Aleksandra Kwaterkiewicz
Aleksandra Kwaterkiewicz 20.02.2020 09:08

Lara Gessler tłumaczy się z udziału w kampanii ”Miejsce kobiety jest w kuchni”. Już żałuje?

córka
fot. instagram.com @lara_gessler

Kobiety non stop muszą walczyć z jakimiś stereotypami. Pewna firma postanowiła wykorzystać właśnie stare, wyświechtane przekonania do swojej kampanii. Twarzą jednej z nich została Lara Gessler, córka słynnej restauratorki, Magdy Gessler. Jej udział w kampanii nie został dobrze przyjęty.

Kobiety, które już dawno porzuciły identyfikację ze stereotypami, mają dziwne odczucia, patrząc na poczynania Lary Gessler. Ta decyzja nie ociepliła jej wizerunku, a znów wywołała falę nieprzychylnych komentarzy. Czy Lara Gessler pożałuje swojej decyzji?

Kobiety nie chcą stereotypów

Słynna marka drzwi zaprosiła do współpracy także Magdalenę Różdżkę i Kingę Rusin. Hasła towarzyszące kobietom to stereotypy, które one przekształcają w swoją siłę. A to oznacza, że stereotyp, (czyli coś, co przedstawia dane osoby czy grupy społeczne w mylnym świetle) zostaje w tej kampanii uznane za prawdę, a nawet siłę przedstawianych kobiet. I tak Lara Gessler reklamuje drzwi hasłem: Miejsce kobiet jest w kuchni.

Oburzenia nie kryły internautki, które w żaden sposób nie potrafią zidentyfikować się z kampanią, która miała mieć pozytywny wydźwięk, a wywołała sporą dyskusję. W filmie promocyjnym Lara mówi:

To jest wyniesienie tej roli na inny poziom. Jeśli umiesz gotować, masz dużo więcej władzy niż zasiadanie przy niejednym stole negocjacyjnym. Te słowa wcale nie przekonują adresatek kampanii, nawet fanki gotowania czy profesjonalne kucharki i restauratorki czują się obrażone.

  1. Nie żyje uwielbiana aktorka. Odeszła niespodziewanie, smutne wieści przekazała rodzina
  2. Przepis na pączki serowe. Zrobisz je w 5 minut, idealne na Tłusty Czwartek

Lara Gessler wybrała nieodpowiednią kampanię reklamową

Lara Gessler w nagraniu promocyjnym radzi nie wstydzić się swoich typowo kobiecych cech, czyli bycia w kuchni, i przeobrażenia ich w zaletę i siłę. Internautki na kampanii nie pozostawiają suchej nitki:

– Nie ma nic złego w tym, że ktoś lubi spędzać czas w kuchni lub martwi się o bezpieczeństwo swoich dzieci, każdy człowiek ma prawo do indywidualnych zachowań i uczuć. Ale generalizując je jako typowo kobiece, wprowadza się podział zamiast równości – komentuje jedna z internautek, po czym dodaje – Sami akcentujecie te zachowania jako stereotypowe. To mogłaby być dobra kampania pokazująca czyjeś emocje i pasje, gdyby nie była okraszona szowinistycznymi hasłami. Niepotrzebnie krzywdzące…wstyd.

Firma odpowiada na zarzuty:

– Stereotypy dotyczące kobiet można brać poważnie, odwracać, krytykować, a nawet obśmiewać. My wybraliśmy te, które mogą być postrzegane jako wady czy słabości kobiet, a tak naprawdę mogą być ich mocną stroną.

W tych słowach Porta potwierdza, że uznaje stereotyp za cechę i zamienia ją z wady w zaletę. Lara Gessler już wytłumaczyła swój udział w kampanii w rozmowie z Plotkiem:

– Chodzi o to, że cokolwiek uchodzi za „babską” cechę czy domenę, to nie znaczy, że mamy się tego wyzbyć i robić tylko rzeczy, które nas wstawiają w męskie spodnie. To, co uchodzi za kobiece cechy, to nie jest powód do wstydu, jeśli z głową się do tego podejdzie i się to posiądzie (…) Żyjemy w czasach, kiedy granice się zacierają, a to, co uchodziło za typowo babskie, może być tak samo pożądane jak typowo męskie cechy.

Myślicie, że tłumaczenie pomoże?

ZOBACZ ZDJĘCIA:

kobiety

Kobiety nie podzielają idei tej kampanii.

kobiety

Otwórz się na stereotypy – ironizuje jedna z internautek hasło kampanii.

córka

Lara Gessler jest znana z kontrowersyjnych ruchów dotyczących swojego wizerunku.

ZOBACZ TEŻ:

  1. Dagmara Kaźmierska o swoim ślubie. Nie uwierzycie, w czym stanie przed ołtarzem
  2. Małgorzata Rozenek w ogniu krytyki. Chodzi o jej wygląd, przesadziła?
  3. Zaniedbane małżeństwo poddało się metamorfozie. Szczęka opada, wyglądają jak inne osoby

Źródło: pudelek.pl