Marka odzieżowa Forever 21 zostanie zbojkotowana przez niezadowolonych klientów? Klienci oskarżyli firmę, że stosuje body-shaming wobec osób plus size. Powód? Do ich zamówień dołączano batoniki odchudzające. W internecie rozpętała się burza, a marka była zmuszona wydać oficjalne oświadczenie. Co ono zawiera?

Czy Forever 21 czeka poważny kryzys wizerunkowy? Marka odzieżowa została ostro skrytykowana przez internautów po tym, jak zaczęła dodawać do zamówień batony odchudzające. Jak twierdzą sami klienci, tego typu prezent trafiał wyłącznie do paczek osób, które zamówiły ubrania w rozmiarze plus size. Nieudana akcja marketingowa, a może body-shaming? Kolejne osoby zaczęły dzielić się swoimi przykrymi doświadczeniami z przesyłkami od Forever 21. Doszło do tego, że władze firmy zdecydowały się odnieść do stawianych zarzutów. Ich tłumaczenie może zaskoczyć wiele osób. Przeprosili, a może wręcz przeciwnie? 

Marka odzieżowa poniżyła klientów plus size?

Całe zamieszanie wybuchło, kiedy klienci zorientowali się, że do ich paczek z zamówieniami zaczęto dodawać batoniki odchudzające firmy Atkins. Kolejne osoby dzieliły się swoimi doświadczeniami w internecie i wyrażały sprzeciw wobec podobnego traktowania. Co tak bardzo ich zdenerwowało?

Jak podaje portal hiro.pl, klienci uznali, że marka odzieżowa stosuje wobec nich body-shaming. To działanie, które ma na celu poniżyć lub zawstydzić daną osobę z powodu jej wyglądu — w tym przypadku dużego rozmiaru. Z jednej strony firma oferowała produkty dla osób plus size, z drugiej miała dać im do zrozumienia, że powinni zrzucić kilka kilogramów. 

Krytyka Forever 21 rozrosła się do tego stopnia, że marka odzieżowa zdecydowała się na wydanie oficjalnego oświadczenia. Dodatkowo zaprzestano dołączania batoników do paczek. 

Pozostała część artykułu pod materiałem wideo:

Co znalazło się w oświadczeniu Forever 21?

Autorzy oświadczenia Forever 21 zaprzeczyli, żeby batonik odchudzający był dodawany wyłącznie do paczek z ubraniami plus size. Jak twierdzą, chcieli jedynie zrobić klientom niespodziankę w postaci gratisu i nie spodziewali się, że w ten sposób nieświadomie sprawią komuś przykrość.  

— […] Produkty są dodawane do wszystkich zamówień, bez względu na rozmiar, czy kategorię produktu. Zaistniała sytuacja była niedopatrzeniem z naszej strony. Przepraszamy, jeśli ktokolwiek poczuł się urażony — cytuje oświadczenie portal hiro.pl. 

Myślicie, że takie wyjaśnienia zadowolą klientów Forever 21? A może marka odzieżowa będzie musiała się bardziej postarać, żeby odzyskać dotychczasową renomę?

ZOBACZ ZDJĘCIA FOREVER 21:

marka odzieżowa
fot. materiały prasowe/facebook.com Arkadia

Marka odzieżowa Forever 21 naraziła się klientom. 

marka odzieżowa
fot. materiały prasowe/www.amazon.com

Właśnie takie batoniki były dodawane do paczek klientów plus size. 

marka odzieżowa
fot. materiały prasowe/facebook.com Forever 21

Czy oświadczenie, które wydała marka odzieżowa, załagodzi sytuację?

ZOBACZ TEŻ:

  1. Dziecko nie chciało puścić mamy tuż po porodzie. Niezwykły moment ojciec dziecka utrwalił na zdjęciu
  2. Pogrzeb Anny Jantar zgromadził tłumy. Aż 40 tysięcy osób przyszło pożegnać piosenkarkę
  3. Stan Borys stracił głos i już nie zaśpiewa? Wokalista wydał oświadczenie
  4. Jak spełnić swoje marzenia? 10 zasad, dzięki którym osiągniesz, co tylko chcesz
  5. Beata Ścibakówna w bikini wygląda obłędnie! 51-letnia aktorka ma ciało jak 30-latka

źródła: hiro.pl, ofeminin.pl

Redaktorka działu show-biznes w Lelum.pl. Absolwentka polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Publikowała w Onecie, „Gali”, Szajn i „Maglu”. Kocha sztukę i literaturę. Miłośniczka psów, kawy i seriali. Typowy millennials.