Wizyta w salonie kosmetycznym może być czystą przyjemnością. Jeśli jednak klientka lub sama kosmetyczka zachowuje się nie w porządku, spotkanie może przerodzić się w koszmar – dla obu stron. Przeczytajcie, co należy robić – a czego nie wolno, jeśli idzie się do kosmetyczki.

Portal Wirtualna Polska opublikował reportaż, w którym pracownice salonów kosmetycznych opowiadają o największych trudnościach, z jakimi spotykają się w pracy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak nie popełnić żadnego faux pas u kosmetyczki, przeczytajcie poniższe wskazówki, zawarte w opowieściach kobiet z artykułu WP.

Jak zachowywać się w salonie kosmetycznym?

Nie odwołuj wizyty na ostatnią chwilę i pamiętaj o szacunku

Pamiętaj, że po drugiej stronie też jest osoba, jakiej należy się szacunek. Kosmetyczka Kamila skarży się, że wiele klientek odwołuje wizyty w ostatnim momencie, albo wcale na nie nie przychodzi. Postępując w ten sposób, zmarnujesz czas danej osoby, który mogłaby poświęcić innemu klientowi.

Zadbaj o higienę przed wizytą

Kamila skarży się, że zdarzają się jej klientki, które przychodzą z bardzo zanieczyszczonymi paznokciami. Musi je wtedy prosić, by poszły do łazienki i umyły ręce. Dodaje, że jej komfort jest równie ważny, co zadowolenie klienta.

Pozostała część artykułu pod materiałem wideo:

Pedicurzystka Patrycja opowiada z kolei o problemie śmierdzących stóp u klientek:

– Zdejmują buty, a ja tam umieram!

Nie oszukuj w salonie 

Wiele kosmetyczek skarży się, że zdarzają się kobiety, próbujące wyłudzić zabiegi za darmo. Mowa oczywiście o sytuacjach, w których pracownica salonu nie popełniła żadnego błędu podczas zabiegu. Jedna z kobiet opowiada:

– Miałam klientkę, która wykupiła manicure hybrydowy i wróciła po tygodniu, mówiąc, że jej cały zszedł. – na słowa kosmetyczki, że widać różnicę pomiędzy zerwaną hybrydą a tą, która odpadła, ta tłumaczyła się – Oj tam, troszkę wyskubałam, ale generalnie samo zeszło.

Umawiaj się na konkretny zabieg i nie zmieniaj znienacka planów

Pamiętaj, że każdy zabieg w salonie kosmetycznym trwa określony czas. Jeśli umawiasz się na jedną konkretną rzecz, nie oczekuj, że pracownica salonu zdąży zrobić trzy w czasie, jaki dla ciebie zarezerwowała. Pilnuj też, aby się nie spóźnić. Pamiętaj, że za tobą czekają w kolejce kolejne osoby.

Nie traktuj kosmetyczki jak terapeutki

Każdy lubi czasem poplotkować lub nawet ponarzekać podczas zabiegu kosmetycznego czy fryzjerskiego. Należy jednak zachować umiar i pamiętać, że druga osoba niekoniecznie może mieć siłę i energię na udźwignięcie wszystkich trosk, jakie cię trapią. 

Zaufaj specjalistce, nie poradom z internetu

Jeśli uważnie wybrałaś dobry salon kosmetyczny, który wydaje się sprawdzony i ma szereg świetnych opinii, zaufaj specjalistkom, jakie się w nim tobą zajmą. Rady z internetu nie zawsze są miarodajne. O tym problemie mówi Klaudia:

– Klientki po obejrzeniu zdjęć w internecie i przeczytaniu opinii innych kobiet spodziewają się takiego samego efektu. A jednak każda skóra, cera, włosy czy paznokcie są inne. Często panie mają pretensje, że nie było tak jak na modelce w internecie.

Jeśli popełnisz któreś z powyższych błędów, musisz przygotować się na konsekwencje. Zwyczajem stało się już, że za nieprzyjście na wizytę bez wcześniejszego odwołania lub przełożenia jej, przy kolejnej okazji będziesz musiała zapłacić zadatek, na przykład w wysokości 50% ceny usługi. 

Warto też mieć na uwadze, że w przypadku szczególnie rażących uchybień można trafić na „czarną listę” w swoim ulubionym salonie, a tego chyba każdy wolałby uniknąć.

Źródło: kobieta.wp.pl

Artykuły polecane przez redakcję Lelum:

  1. Komunikat Adama Niedzielskiego. Powiedział, co czeka nas w listopadzie i grudniu
    2. Przykry komunikat policji przed „Wszystkich Świętych” ws. cmentarzy
    3. Jak rozpoznać, że zbliża się śmierć? Organizm umierającego wysyła sygnały