Netflix: Nie otwieraj oczu to film, który zapoczątkował niebezpieczny trend: tak zwany Bird Box Challenge. Jego nazwa pochodzi od oryginalnego anglojęzycznego tytułu, czyli Bird Box. Na czym on polega? Dlaczego jest tak groźny? Wyjaśniamy.

Netflix: Nie otwieraj oczu bije rekordy popularności. Zgodnie z ustaleniami przedstawicieli platformy, w grudniu ubiegłego roku w ciągu pierwszego tygodnia obejrzało go aż… czterdzieści pięć milionów widzów! To spore osiągniecie, nawet jak na serwis, który ma swoich użytkowników niemal na całym świecie. Jednak nikt nie spodziewał się, że wielu widzów zainspiruje się filmem w niezbyt bezpieczny dla siebie i bliskich sposób. Czy naprawdę musiało dojść do tego, że Netflix wystosował apel do widzów?

Netflix: Nie otwieraj oczu to nietypowy thriller

Gwiazdą Nie otwieraj oczu jest ikona kina Sandra Bullock. Wcieliła się ona w rolę Mallorie, która próbuje ocalić swoje dzieci w świecie ogarniętym tajemniczą zarazą.

Każda osoba, która spojrzy na zarażoną przestrzeń, natychmiast popełnia samobójstwo. Dlatego Mallorie razem z dziećmi musi wędrować z zasłoniętymi opaską oczami do miejsca, gdzie mogą znaleźć schronienie.

Na czym polega Bird Box challenge?

Film Nie otwieraj oczu zainspirował rodziców na całym świecie, by sprawdzić „w praktyce” możliwości poruszania się razem z dziećmi, kiedy wszyscy mają zasłonięte oczy.

W internecie ukazało się mnóstwo filmików, na których maluchy wpadały na ściany albo robiły sobie krzywdę, ponieważ ich matki i ojcowie nie wiedzieli, dokąd je prowadzą. To skłoniło zarząd platformy w Stanach Zjednoczonych do podjęcia stanowczych kroków. Na stronie Netflix US wystosowano specjalny apel:

– Nie wierzymy, że musimy to pisać, ale: prosimy, nie zróbcie sobie krzywdy partycypując w Bird Box Challenge. Nie wiemy jak zaczął się ten trend, doceniamy, że film Wam się podoba, ale marzeniem Dziewczynki i Chłopca na 2019 jest to, żebyście nie wylądowali w szpitalu z powodu tej zabawy.

Czy słyszeliście wcześniej o Bird Box Challange? Myślicie, że list od Netflixa odniesie zamierzony skutek i internauci przestaną podejmować niebezpieczne wyzwanie? Trzymamy kciuki, żeby apel zadziałał! Na razie nic nie wiadomo o tym, aby trend dotarł do polskich fanów filmów i seriali Netflixa.

ZOBACZ ZDJĘCIA:

netflix nie otwieraj oczu
fot. unsplash.com freestocks.com

W ciągu pierwszego tygodnia film Nie otwieraj oczu obejrzało aż czterdzieści pięć milionów widzów. Pojawiły się głosy, że to największy sukces w historii działalności platformy.