Wraz z wiekiem zachodzą w Twoim organizmie prawdziwe zmiany – niektóre z powodu wieku, inne z powodu menopauzy – które mogą prowadzić do przyrostu masy ciała. Ale większość kobiet nie jest ich świadoma. Odchudzanie po czterdziestce – dlaczego jest to tak trudne?

Odchudzanie po czterdziestce – dlaczego jest to trudne?

Oto, co naprawdę dzieje się z Twoim ciałem po 40 roku życia i co możesz zrobić, aby czuć się zdrowym i silnym wraz z wiekiem

Hormony zaczynają wariować

Największy winowajca zmian w Twoim organizmie po czterdziestce? Hormony. Są to przekaźniki chemiczne, które kontrolują większość funkcji organizmu, od reprodukcji po głód.

Hormony powodują kaskadę zmian, od zmniejszonej gęstości kości i beztłuszczowej masy mięśniowej do obniżenia popędu płciowego i zmian nastroju.

Twój metabolizm ulega naturalnemu spowolnieniu

Tak, możesz też winić za to swoje hormony. Nie tylko tempo przemiany materii w spoczynku, Zaufane źródło, naturalnie zwalnia wraz z wiekiem, ale także niższy poziom estrogenu przyczynia się do spowolnienia metabolizmu. Zaczynasz też gromadzić więcej tłuszczu, zwłaszcza wokół talii. 

Naukowcy odkryli, że zmiany hormonalne spowodowane okresem okołomenopauzalnym i menopauzą przyczyniają się do zmian w składzie ciała, akumulacji tłuszczu i jego dystrybucji.

Najlepszy sposób na utrzymanie prawidłowego metabolizmu? Pozostań aktywny. Zalecamy połączenie treningu siłowego i ćwiczeń sercowo-naczyniowych – coś o niewielkim wpływie, jak taniec cardio lub zajęcia z boksu.

Zaczynasz tracić masę mięśniową

Po 40 roku życia tracisz masę mięśniową – główny silnik spalający kalorie – w tempie 1% rocznie. Jest to związane ze spadkiem poziomu estrogenu i testosteronu, który towarzyszy menopauzie. W połączeniu z wolniejszym metabolizmem nie spalasz kalorii w taki sam sposób, jak za młodu.

Twój organizm staje się odporny na insulinę

W miarę starzenia się, a zwłaszcza przybierania na wadze, organizm zaczyna ignorować insulinę – hormon odpowiedzialny za regulację poziomu cukru we krwi.

W rezultacie poziom cukru we krwi jest wyższy, ponieważ komórki go nie wchłaniają

Może to nie tylko prowadzić do niechcianych kilogramów, ale także zwiększa ryzyko cukrzycy typu 2. Rozwiązanie: aby uniknąć przeładowania glukozą, zalecamy dodawanie mieszanki węglowodanów, białka i tłuszczu do każdego posiłku.

Poprzedni artykułPraca w domu – jak sprawić, by pracowało się przyjemniej i lepiej?
Następny artykułNie żyje Stefan Bratkowski
Redaktorka działu SEO w lelum.pl. Specjalistka ds. mody oraz beauty. Posiada szeroką wiedzę, teoretyczną i praktyczną wiedzę w dziedzinie pielęgnacji włosów, twarzy oraz ciała. Od lat pasjonuje się modą oraz pracuje w branży z nią związanej.