Owies uważany jest za jedno z najzdrowszych zbóż na ziemi. Dowiedz się, dlaczego i jak włączyć go do śniadaniowej rutyny. Dlaczego owsianka jest aż tak wartościowa? 

Owsianka – jakie są jej właściwości?

Owies zapewnia pożywny cios składników odżywczych, ponieważ jest doskonałym źródłem witamin, minerałów, błonnika i przeciwutleniaczy.

Pół szklanki (78 gramów) suchego owsa zawiera aż 13 gramów białka i 8 gramów błonnika.

Jakie są jej właściwości?

– wspomaganie utraty wagi,

– obniżenie poziomu cukru we krwi,

– zmniejszenie ryzyka chorób serca,

– owies, a dokładniej koloidalne płatki owsiane, są również znane z miejscowego leczenia objawów różnych chorób skóry, takich jak wyprysk.

Przekonaliśmy Cię do tego, dlaczego owsianka jest aż tak wartościowa? Czas na nasze ulubione, pyszne przepisy, dzięki którym pokochasz jej smak i na stałe wprowadzisz do śniadaniowej rutyny.

Owsianka – ulubione przepisy naszej redakcji

Przedstawiamy nasze trzy ulubione przepisy na domową owsiankę. Wcześniej ugotuj ją na mleku lub wodzie, a następnie dodaj któryś z zestawu składników. Smacznego!

1. Masło orzechowe, karmelizowane banany, maliny i starta gorzka czekoladowa. 

2. Cynamon, mielone siemię lniane i płatki owsiane bananowe z mlekiem migdałowym.

3. Mleko ryżowe, banan, borówki amerykańskie i wiórki kokosowe.

Poprzedni artykułMaseczka ochronna – jak o nią dbać?
Następny artykułChleb z garnka jest mięciutki w środku i ma chrupiącą skórkę. Udaje się zawsze, a nie wymaga wiele pracy, mamy przepis
Redaktorka działu SEO w lelum.pl. Specjalistka ds. mody oraz beauty. Posiada szeroką wiedzę, teoretyczną i praktyczną wiedzę w dziedzinie pielęgnacji włosów, twarzy oraz ciała. Od lat pasjonuje się modą oraz pracuje w branży z nią związanej.