Lifestyle.Lelum.pl > Plotki i gwiazdy > Poszedł na zakupy do Biedronki. Osłupiał po odkryciu prawdy o popularnym produkcie
Michał Fitz
Michał Fitz 04.03.2023 18:09

Poszedł na zakupy do Biedronki. Osłupiał po odkryciu prawdy o popularnym produkcie

Biedronka
Jacek Halicki, CC BY-SA 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0>, via Wikimedia Commons

Biedronka to zdecydowanie jedna z najpopularniejszych sieci sklepów spożywczych w kraju. Każdego dnia w tych dyskontach zakupy robią setki tysięcy osób. Niewiele z nich zauważyło zmiany na półkach. Uwagę zwrócił na to ekonomista, Rafał Mundry.

Mężczyzna pokazał zwiększającą się drożyznę na przykładzie majonezu popularnej marki. Aż trudno uwierzyć, jak zmieniła się jego cena. I nie tylko ona.

Biedronka walczy z inflacją

Galopująca inflacja sprawiła, że każdy Polak coraz skrupulatniej liczy swoje pieniądze. Biedronka, podobnie jak inne dyskonty, spróbowała wyjść naprzeciw potrzebom klientów i zaczęła stosować różne promocje, chociażby słynną „tarczę antyinflacyjną”.

Oferty te na pewno satysfakcjonują kupujących, ale nie są w stanie całkowicie przeciwstawić się inflacji. Porównując ceny podobnych produktów sprzed kilkunastu miesięcy, widać ogromną różnicę.

Nie żyje Eryk Romanowski. Został zaatakowany na ulicy, miał tylko 16 lat

Biedronka: Jak zmieniła się cena majonezu?

Za popularny i uznany przez konsumentów majonez dekoracyjny Winiary trzeba teraz zapłacić 16 złotych bez jednego grosza. Cena dotyczy opakowania o pojemności 800 mililitrów.

Podobny słoik rok temu kosztował znacznie mniej, bo jedynie 7,50 zł. W zaledwie 12 miesięcy cena podskoczyła więc o drugie tyle! 

Biedronka: Jak zmienił się majonez?

Wspomniany wyżej ekonomista pokazał drożyznę na przykładzie majonezu marki Winiary. Zwrócił uwagę nie tylko na inną niż wcześniej cenę, ale także na to, że zmieniła się objętość samego produktu.

Ten sam słoik jest teraz mniejszy niż rok temu. Wówczas jego pojemność wynosiła 820 mililitrów. 3 lata temu z kolei mieściło się w nim 900 ml majonezu. Mundry zwrócił więc uwagę na to, że w wyniku inflacji nie tylko rosną ceny, ale i maleją opakowania, co sprawia, że drożyzna jest jeszcze bardziej odczuwalna.

Zobacz post:

Marka Winiary odnosi się do podwyżki cen

“Winiary” wydało oświadczenie w tej sprawie. Odniosło się do podwyżek cen:

- Pragniemy poinformować, że przytoczone w materiale przykłady dotyczące Majonezu Dekoracyjnego WINIARY odnoszą się do oferty sezonowej i dedykowanej dla danej sieci handlowej. (…) Na rynku w stałej ofercie były i są dostępne warianty Majonezu Dekoracyjnego WINIARY w pojemnościach: 250 ml, 300 ml, 400 ml, 700 ml. Dodatkowo, w sieci sklepów Biedronka całorocznie dostępna jest wersja 500 ml. W związku z inflacją – podwyżki cen w kategorii majonezów były nieuniknione i objęły wszystkie marki dostępne na rynku. Dbając o utrzymanie najwyższej jakości naszych produktów, my również byliśmy zmuszeni podnieść ceny. Jako producent nie mamy jednak wpływu na końcową cenę widoczną dla konsumenta przy półce sklepowej - przekazuje Małgorzata Kreczmańska z Biura prasowego Winiary.

Tagi: Biedronka