Sposób, w jaki pracujesz w domu, może mieć większy wpływ na Twoje zdrowie fizyczne, niż Ci się wydaje. Istnieją sposoby na zwiększenie komfortu domowego miejsca pracy. Jeśli sypialnia, kuchnia lub wyznaczony zakątek przestrzeni życiowej były przez ostatni rok Twoim biurem, możliwe, że Twoje ciało zaczyna odczuwać tego skutki. Praca w domu – jak sprawić, by pracowało się przyjemniej i lepiej?

Przyjrzeliśmy się urazom, które uważano za zgodne z rodzajami urazów, które mogą wystąpić podczas pracy przy biurku o złej ergonomii. Najczęstszymi czynnikami ryzyka dla osób wykonujących siedzący tryb pracy, w których korzysta się z komputera, są następujące czynniki.

Godziny spędzone w stresie i siedzenie przed podświetlanymi ekranami zmusza ludzi do odmiennego trzymania ciała.

Nasze mięśnie są napięte. Nasze wzorce oddechowe zmieniają się. Te fizyczne zmiany związane ze stresem zmieniają ułożenie kręgosłupa. Wraz z tą zmianą pojawia się błędne koło, w którym zły stan kręgosłupa wpływa na nasze zdrowie fizyczne i zwiększa poziom stresu. 

Większość z nich jest przyzwyczajona do podnoszenia i opuszczania krzesła biurowego, ponieważ są one w dużym stopniu regulowane, w tym wiele z nich zapewnia odpowiednie podparcie lędźwi.

Sposoby ulepszenia miejsca pracy

Chociaż możesz dłużej pracować w domu, istnieją sposoby, aby uczynić swoje miejsce pracy bardziej komfortowym.

Można uniknąć dyskomfortu wynikającego ze złego ustawienia, pozycji statycznych lub naprężeń kontaktowych. Jest to tak łatwe, jak zrozumienie odpowiednich technik i można je w dużej mierze rozwiązać poprzez działania samokorygujące.

1. Zmień postawę.

Siedząc prosto, rozluźnij ramiona i trzymaj łokcie na poziomie klawiatury.

Aby to osiągnąć, podnieś krzesło, jeśli to konieczne, ale w razie potrzeby dodaj podnóżek, aby go podeprzeć. Górna część monitora powinna znajdować się mniej więcej na poziomie brwi, chyba że używasz okularów dwuogniskowych.

2. Zwróć uwagę na swoje ramiona.

Kiedy piszesz na klawiaturze, Twoje ramiona powinny być po bokach, a łokcie zgięte pod kątem 90 stopni. 

3. Podeprzyj dolną część pleców.

Dobrym sposobem na podparcie pleców jest mocne dociśnięcie pośladków do oparcia krzesła.

4. Poruszaj się i rozciągaj.

Wprowadź rutynę wstawania i odchodzenia od komputera co 20-30 minut.

Poprzedni artykułProste i zdrowe przekąski do pracy
Następny artykułOdchudzanie po czterdziestce – dlaczego jest to trudne?
Redaktorka działu SEO w lelum.pl. Specjalistka ds. mody oraz beauty. Posiada szeroką wiedzę, teoretyczną i praktyczną wiedzę w dziedzinie pielęgnacji włosów, twarzy oraz ciała. Od lat pasjonuje się modą oraz pracuje w branży z nią związanej.