Kobieca twarz podczas orgazmu

Obraz 1 z 16

www.marcosalberti.commarcos@marcosalberti.com.br

Joga cieszy się niegasnącą popularnością na Zachodzie, a od niedawna także i w Polsce. Kolejne studia jogi wyrastają w wielkich miastach jak grzyby po deszczu. Trudno się dziwić — praktykowanie jogi uważane jest za nie tylko zdrowe, ale i rozwijające. Czy uprawianie jogi może wpłynąć również na poprawę naszego pożycia seksualnego?

Świat zachodni nie przestaje zachwycać się zdrowotnymi korzyściami płynącymi z praktykowania jogi. Ciało nie tylko jest rozciągnięte, a mięśnie wyćwiczone, ale podczas uprawiania jogi wyciszamy się, relaksujemy i uczymy się technik zdrowego oddechu.

Czym jest joga?

Według jednego z największych polskich portali poświęconych tej formie aktywności fizycznej joga-joga.pl, joga to jedna z najstarszych tradycji samodoskonalenia i wewnętrznego rozwoju. Składa się nie tylko z asan — czyli specjalnych póz, ale i ćwiczeń oddechowych, które są równie ważne, co specyficzny układ ciała. Samo słowo joga ma kilka znaczeń — w wolnym tłumaczeniu oznacza drogę lub ujarzmienie ciała i umysłu. Inni tłumaczą to słowo jako zjednoczenie — praktykujący jogę dążyli od zawsze do zespolenia ciała i ducha, a joga miał im w tym pomóc.

Obecnie joga jest bardziej modnym ćwiczeniem niż praktyką duchową, chociaż nie dla wszystkich, aczkolwiek jej popularyzacja na Zachodzie przyczyniła się do jej zeświecczenia. Obecnie niemal każde studio fitnessu czy siłownia oferują zajęcia z jogi — taki rodzaj aktywności fizycznej jest idealny dla osób, które wolą spokojniejszy zestaw ćwiczeń i nie lubią się bardzo pocić. Nie myślmy jednak, że joga jest nudna i łatwa — asany, czyli pozy, które będziemy wykonywać podczas sesji jogi wcale nie należą do najłatwiejszych i niezmiernie ważne jest to, by dokładnie wykonać każdą z póz.

Co to jest pussy joga?

Niedawno opublikowana książka Pussy Yoga niemieckiej autorki Coco Berlin wzbudziła wielkie zainteresowanie za naszą zachodnią granicą. Autorka książki opisuje w niej nie tyle samą praktykę jogi, co ćwiczenia dolnej partii mięśni, tzw. mięśni Kegla, które podtrzymują macicę i kontrolują pęcherz. Odpowiadają również za seksualne doznania, warto je więc ćwiczyć i wzmacniać.

– Mięśnie dna miednicy to coś znacznie więcej niż tylko mięśnie wokół cipki. To znacznie większa sieć mięśniowa połączona z resztą ciała — pisze w swojej książce Coco Berlin.

Jak przyznaje autorka książki Pussy Yoga jej celem nie jest poprawa życia erotycznego kobiet, ale zwrócenie ich uwagi na swoje ciało i w efekcie zwiększenie świadomości ciała — pokochanie go i nauczenie się tego, jak działa. Zdaniem Berlin kobiety, które są świadome swoich ciał są silniejsze i pewniejsze siebie — wiedzą czego chcą i dążą do tego, by to zdobyć. Książka daje praktyczne wskazówki jak ćwiczyć swoje mięśnie Kegla i czerpać większą satysfakcję z seksualnych uniesień. Wielka szkoda, że pozycja nie jest jeszcze przetłumaczona na język polski.

Joga i seks. Jak joga wpływa na seks?

Stres jest przez wielu seksuologów uważany za największego wroga zdrowego życia seksualnego. W dzisiejszych czasach stresujemy się zdecydowanie za dużo, co wpływa na jakość naszego życia erotycznego. Jedną z największych korzyści jogi jest to, że skutecznie likwiduje stres i napięcie w ciele. Gdy jesteśmy zrelaksowani, krew w naszych żyłach płynie swobodnie, dociera do naszych narządów płciowych, które stają się dobrze ukrwione i gotowe do miłosnych igraszek. Dzięki jodze, nasz mózg również jest dotleniony i nasze samopoczucie ulega znacznej poprawie.

Joga sprawia, że kobiety…częściej mają orgazm. Wiele asan w jodze stymuluje mięśnie w dolnej części miednicy, czyli tzw. mięśnie Kegla. Podczas seksu używamy właśnie tej partii mięśni, więc jeśli praktykujemy jogę, możemy liczyć na częstsze i mocniejsze orgazmy. U mężczyzn praktykowanie jogi pomaga zapobiec wcześniejszym wytryskom.

Jakie są ćwiczenia na mięśnie Kegla?

Mocne mięśnie dolnej części miednicy (mięśnie Kegla) mogą pozbyć się szeregu dolegliwości, takich jak ból pleców, kręgosłupa, zaparcia czy…nietrzymanie moczu. Mięśnie Kegla poleca się wzmacniać kobietom w ciąży lub bezpośrednio po urodzeniu dziecka.

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla? Najpierw nauczmy się rozpoznawać jak nasza miednica odpowiada na skurcze, na rozluźnienie — poćwiczmy przez chwilę rozluźnianie i zaciskanie naszych dolnych mięśni. Ułóżmy się na podłodze i zegnijmy nogi w kolanach. Wykonajmy kilka zaciśnięć mięśni miednicy (tak jakbyśmy chciały wstrzymać mocz), a później rozluźnijmy. Powtórzmy czynność kilka razy, zaciskając mięśnie na 2-3 sekundy. Stopniowo należy wydłużać czas napinania mięśni Kegla. Kolejnym ćwiczeniem może być podnoszenie ciężkich (ale bez przesady) przedmiotów mając jednocześnie napięte mięśnie miednicy. Byłoby najlepiej, gdybyśmy wykonywały ćwiczenia codziennie, przez około 10 – 15 minut. Jeśli jednak lubimy jogę, to jak najbardziej możemy skupić się na asanach, które skupiają się właśnie na ćwiczeniu mięśni Kegla.

ZOBACZ WIDEO:

 

ZOBACZ TEŻ:

  1. Dlaczego nie mam orgazmu? 8 zaskakujących powodów
  2. Dlaczego kobiety udają orgazm?
  3. 52-letnia Halle Berry zdradziła, co ją podnieca. „Od razu chcesz iść do łóżka”

źródło: kobieta.pl, myfitness.pl, portalyogi.pl, joga-joga.pl, polki.pl, onet.pl 

Poprzedni artykułCzerwone wino jest zdrowe? Obalamy mity!
Następny artykułAlkoreksja zagraża milionom kobiet! To poważny problem
Redaktor Prowadzący portalu Lelum.pl, absolwentka historii sztuki na KUL. Uwielbia eksperymenty kulinarne, filmy Antonioniego i zwiedzać końce internetów. Nienasycona ciekawość świata, ludzi i życia doprowadziła ją do Redakcji Lelum.pl.