Reklama dźwignia handlu. Nie od dziś wiadomo, że pięknie opakowane rzeczy, które cieszą nasze oczy, sprzedają się lepiej. Okazuje się, że branża reklamowa wykorzystuje wiele trików, które mają uatrakcyjnić wygląd produktu. Te sposoby odbierają mowę. 

O wiele chętniej sięgamy po produkt, który prezentuje się lepiej i w przypadku jedzenia ma to swoje uzasadnienie. Nie bez powodu mówi się, że jemy oczami. Obrazy potrafią wzbudzić w nas miłe wspomnienia i wywołać masę skojarzeń oraz powiązań. Coś, co w naszym odczuciu jest wizualnie atrakcyjne, wydaje się smaczniejsze, świeższe i lepsze, choć w rzeczywistości wcale takie być nie musi. Tak działa reklama, która ma swoje specjalne triki, dzięki którym wszystko wygląda lepiej. Można naprawdę zaniemówić z wrażenia. 

Reklama a rzeczywistość 

Reklama a rzeczywistość to czasami dwa zupełnie różne światy. I choć zdajemy sobie sprawę, jak bardzo jesteśmy manipulowani, z pełną świadomością wchodzimy w tę grę, a komu nigdy nie zdarzyło się skusić pięknym obrazkiem i otrzymać produkt niezgodny z opisem niech pierwszy rzuci kamieniem. 

Jakie triki wykorzystuje reklama, by złapać nas w swoje sidła? Można się zdziwić. 

  1. Joanna Liszowska pokazała córki. Zdjęcie dziewczynek zachwyciło fanów
  2. Córka obawiała się, że ktoś znęca się nad jej matką. Zainstalowała ukrytą kamerę

Triki reklamowe 

Triki reklamowe to nie tylko obróbka w programach graficznych. Okazuje się, że w przypadku jedzenia, za efektem końcowym, stoi cały sztab osób, a to, co robią, by potrawy wyglądały apetycznie, naprawdę może szokować. Poznaj triki, jakie wykorzystuje reklama. 

1. Gorące jedzenie

Jak uzyskać efekt pary unoszącej się nad jedzeniem? Nic trudnego. Wystarczy, że umieścisz za nim… parownicę do ubrań. 

2. Aromatyczna herbata

Aromatyczna herbata, która w mgnieniu oka się zaparza? Reklama ma na to swój sposób, ale lepiej go nie powtarzaj. Cały sekret tkwi w poprzednim polaniu liści herbaty barwnikiem spożywczym. 

3. Świąteczna pieczeń

Dlaczego w reklamach świąteczna pieczeń zawsze wygląda tak pięknie? Wyobraź sobie, że do drobiu wkładany jest balon, który następnie się nadmuchuje. Voila.

4. Kopiec makaronu

Twoje spaghetti nigdy nie przypomina tego z telewizji i po prostu rozlewa się po całym talerzu, zamiast tworzyć piękny kopiec? Nie powinno cię to dziwić. W reklamie makaron układa się na specjalnej miseczce. 

Oto najczęstsze triki, jakie wykorzystuje reklama w przemyśle spożywczym. Już wiesz, czemu na zdjęciach prezentuje się tak pięknie. W końcu lody z pure ziemniaczanego nigdy się nie roztopią.

ZOBACZ ZDJĘCIA I FILM:

reklama
Screenshot Bright Side, Facebook

Piękna pieczeń? Reklama ma na to sposób. 

reklama
Screenshot Bright Side, Facebook

Tylko tyle wystarczy, by otrzymać idealny kopiec spaghetti. 

reklama
Screenshot Bright Side, Facebook

Kulisy powstawania takich materiałów wyglądają przezabawnie.

 

ZOBACZ TEŻ:

  1. Objaw raka płuc widoczny na twarzy. Nigdy go nie lekceważ
  2. Czego brakuje na zdjęciu przysmaku? Tylko 1% ludzi odgadnie
  3. Nadchodzi wiosna? Prognozy mówią same za siebie, w końcu wszystko jasne
  4. Mąż od jakiegoś czasu znikał wieczorami i wracał późno do domu. Żona postanowiła go śledzić, szybko odkryła prawdę
  5. Nie żyje gwiazda „Na wspólnej”. Aktorka miała 44 lata
  6. Miał być sukces, a jest skandal. Po premierze filmu o Zenku na jaw wyszły horrendalne kulisy
Poprzedni artykułNie żyje znany piosenkarz. Mężczyzna popełnił samobójstwo
Następny artykułJakie zwierzę do ciebie pasuje? Osobowość ma znaczenie przy wyborze pupila
Redaktorka działu life-style w Lelum.pl. Redaktor, copywriter i stylistka. Pisanie i moda od zawsze były bliskie jej sercu. Na swoim koncie ma publikacje w wielu branżowych portalach oraz czasopismach. Prywatnie miłośniczka Basquita i czarnej kawy.