Używana w siłowniach i uzdrowiskach na całym świecie, ma wiele zalet, zwłaszcza, jeśli chodzi o kondycję skóry. W tym artykule prezentujemy najważniejsze aspekty, jak sauna wpływa na zdrowie.

Nie ma nic bardziej relaksującego niż wizyta w SPA i zapomnienie o zmartwieniach w saunie. Korzyści zdrowotne wynikające z przebywania w ogrzewanym pomieszczeniu wyłożonym drewnem są znane od tysięcy lat. Naukowcy uważają, że zdrowotne właściwości sauny nie mają nic wspólnego z „wypacaniem zanieczyszczeń” – jej sekretem jest ekspozycja na ciepło w kontrolowanym środowisku i przez ograniczony czas. Pomaga to sercu w prawidłowym funkcjonowaniu i ćwiczy naczynia krwionośne. Poniżej przedstawimy 5 najważniejszych aspektów zdrowotnych korzystania z niej:

Reguluje ciśnienie krwi.

Kąpiel w saunie może wiązać się z wieloma korzyściami zdrowotnymi, w tym zmniejszeniem ryzyka chorób naczyniowych, takich jak nadciśnienie, choroby układu krążenia i choroby neuro-poznawcze.

Sprawia, że tętnice są bardziej responsywne.

Sauny, według danych badawczych, sprawia że naczynia krwionośne reagują na zmiany ciśnienia. To ogromny czynnik wpływający na zdrowie Waszych serc i skuteczność przepływu krwi w całym organizmie, w tym w mózgu.

Pomaga mózgowi.

Korzyści płynące z sauny obejmują także poprawę snu i odprężenia, poprawę nastroju, zmniejszenie objawów depresji i lęku, a także zmniejszenie ryzyka demencji i choroby Alzheimera. 

Chroni płuca.

Korzystanie z sauny podczas przeziębienia lub w zimie to bardzo dobry pomysł. Badania wykazały, że sauny mogą poprawić czynność płuc, nawet jeśli masz astmę lub przewlekłe problemy z oddychaniem. Zmniejszają one również ryzyko przeziębienia lub zapalenia płuc.

Wydłuża życie.

Kilka różnych badań wykazało, że istnieje związek między częstym korzystaniem z sauny, a niższym ryzykiem wczesnej śmiertelności (badania u mężczyzn).

Jeśli dopiero zaczynacie korzystać z sauny, większość lekarzy zaleca rozpoczęcie od 5 do 10 minut, od dwóch do trzech dni w tygodniu. Docelowo dla optymalnych korzyści proponujemy korzystanie z sauny od 20 do 40 minut, trzy do pięciu dni w tygodniu. W takiej częstotliwości sauna wpływa na zdrowie w najbardziej korzystny dla organizmu sposób.

Poprzedni artykułJak odpowiednio dobrać perfumy na zimę?
Następny artykułBarbara Kurdej-Szatan urodziła. Mąż gwiazdy pokazał pierwsze zdjęcie maluszka, ”Jesteś najpiękniejszym prezentem”
Redaktorka działu SEO w lelum.pl. Specjalistka ds. mody oraz beauty. Współpracowała z najlepszymi polskimi projektantami i markami kosmetycznymi. Studiowała projektowanie ubioru w Krakowskich Szkołach Artystycznych. Od wielu lat współpracuje z markami Maniewski, Farmagan i Davroe. Dba o fryzjerski sektor beauty największego wydarzenia modowego w Polsce - Katowice Fashion Week. Posiada szeroką, teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat pielęgnacji włosów, twarzy oraz ciała. Uczestniczyła w wielu szkoleniach fryzjerskich u najlepszych specjalistów w Polsce.