14 sierpnia prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Projekt autorstwa Komisji Polityki Społecznej i Rodziny zakłada dodatkowe dni urlopu dla pracowników.
Nowelizację ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy uchwalono na obradach sejmu 8 lipca 2021 roku. Wcześniej Związek Zawodowy Pracowników Państwowej Inspekcji Pracy wysłał do Sejmu petycję w tej sprawie. Prezydent RP podpisał ją, co oznacza, że projekt wejdzie w życie 1 stycznia 2022 r.
Dodatkowe 12 dni wolnego – nowe przepisy
Pozostała część artykułu pod materiałem wideo:
Nowelizacja ustawy obejmuje przyznanie inspektorom, zatrudnionym w Państwowej Inspekcji Pracy, prawa do dodatkowego urlopu wypoczynkowego.
Pozostała część artykułu pod materiałem wideo:
W opisie projektu czytamy, że „inspektorom wykonującym czynności kontrolne przysługiwać będzie dodatkowy urlop”. Wymiar czasowy dodatkowych dni wolnych rozkłada się następująco:
- 6 dni roboczych po 10 latach pracy
- 12 dni roboczych po 20 latach pracy
Kogo dotyczy nowelizacja ustawy
Pracownicy wykonujący czynności kontrolne to inaczej inspektorzy pracy. Ustawa obejmie więc:
- nadinspektora pracy – kierownika oddziału,
- nadinspektora pracy,
- starszego inspektora pracy – głównego specjalisty,
- starszego inspektora pracy – specjalisty,
- starszego inspektora pracy,
- inspektora pracy,
- młodszego inspektora pracy
Projekt nowelizacji oparto o przepisy ustawy z 1994 roku, dotyczącej Najwyższej Izby Kontroli. Ustawa źródłowa przyznawała kontrolerom NIK prawo do dodatkowego urlopu w identycznym wymiarze czasowym, co najnowsza ustawa PIP.
Źródło: prezydent.pl
Artykuły polecane przez redakcję Lelum: