14 sierpnia prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy. Projekt autorstwa Komisji Polityki Społecznej i Rodziny zakłada dodatkowe dni urlopu dla pracowników.

Nowelizację ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy uchwalono na obradach sejmu 8 lipca 2021 roku. Wcześniej Związek Zawodowy Pracowników Państwowej Inspekcji Pracy wysłał do Sejmu petycję w tej sprawie. Prezydent RP podpisał ją, co oznacza, że projekt wejdzie w życie 1 stycznia 2022 r.

Dodatkowe 12 dni wolnego – nowe przepisy

Pozostała część artykułu pod materiałem wideo:

Nowelizacja ustawy obejmuje przyznanie inspektorom, zatrudnionym w Państwowej Inspekcji Pracy, prawa do dodatkowego urlopu wypoczynkowego.

Pozostała część artykułu pod materiałem wideo:

W opisie projektu czytamy, że „inspektorom wykonującym czynności kontrolne przysługiwać będzie dodatkowy urlop”. Wymiar czasowy dodatkowych dni wolnych rozkłada się następująco:

  • 6 dni roboczych po 10 latach pracy
  • 12 dni roboczych po 20 latach pracy

Kogo dotyczy nowelizacja ustawy 

Pracownicy wykonujący czynności kontrolne to inaczej inspektorzy pracy. Ustawa obejmie więc:

  • nadinspektora pracy – kierownika oddziału,
  • nadinspektora pracy,
  • starszego inspektora pracy – głównego specjalisty,
  • starszego inspektora pracy – specjalisty,
  • starszego inspektora pracy,
  • inspektora pracy,
  • młodszego inspektora pracy

Projekt nowelizacji oparto o przepisy ustawy z 1994 roku, dotyczącej Najwyższej Izby Kontroli. Ustawa źródłowa przyznawała kontrolerom NIK prawo do dodatkowego urlopu w identycznym wymiarze czasowym, co najnowsza ustawa PIP.

Źródło: prezydent.pl

Artykuły polecane przez redakcję Lelum:

  1. Kilka wskazówek, aby wyglądać doskonale na zdjęciach z wakacji
  2. Opalenizna jak u gwiazd? Znamy na to rewelacyjny sposób
  3. Krzysztof Jackowski miał wizję. Twierdzi, że PiS niedługo odda władzę