Włosy to ozdoba każdej kobiety i każdego mężczyzny. Najwięcej o naszym zadbaniu i zdrowiu świadczy ich stan. Suche i rzadkie, ułożone w najpiękniejszą fryzurę świata nie zrobią żadnego wrażenia. O włosy należy dbać nie tylko zewnętrznie, ale także wewnętrznie. To bardzo proste, składniki wzmacniające cebulki włosów na pewno masz w domu.

Włosy to dla kobiet prawdziwy atrybut. Ich pielęgnacja nie jest taka prosta, ponieważ nie zależy tylko od dobrze dobranych kosmetyków. Chociaż te mają wpływ na ich wygląd, nie wpływają długoterminowo na jakość ich kondycji. Wystarczy, że będziesz brała pod uwagę produkty z tymi trzema składnikami i masz włosy gęste niczym z reklamy szamponu.

Włosy – zadbasz o nie dietą, na przykład mlekiem i pieczywem

Z pewnością znana jest Ci nazwa biotyna, czyli witamina H, która jest budulcem włosów. Po pierwsze opóźnia proces łamania się włosa, wzmacnia cebulki, a dzięki jej regularnemu zażywaniu można także pozbyć się łupieżu i odbudować zniszczoną skórę głowy. No i co najważniejsze! To biotyna jest odpowiedzialna za porost włosów, a to oznacza, że dostarczając ją do organizmu w odpowiednich ilościach, można się cieszyć naprawdę bujną fryzurą. Biotyna znajduje się w mleku, przetworach mlecznych i warzywach. 

Naturalnie siłą budulcową naszych włosów są też witaminy. Witaminie B5 należy się uwaga, za jej wpływ na budowę włosa. Witamina B5 chroni nasze włosy przed zniszczeniami i odpowiada za ich budowę mechaniczną, dzięki której nasza fryzura może być sprężysta, zespojona i nie ulega czynnikom zewnętrznym. Witamina B5 odpowiada też za poprawną wilgotność naszych włosów, czyli daje im świetną przestrzeń do prawidłowego wzrostu. Tę witaminę dostarczysz do organizmu, jedząc: brązowy ryż, ciemne pieczywo, masło orzechowe, banany, wątróbkę. 

Witamina młodości, znajdziesz ją w oleju

Mowa oczywiście o witaminie E, która jest słynna ze swoich możliwości. Ta witamina jest wykorzystywana w kosmetyce i medycynie, wpływa na cały organizm, minimalizując powstawanie wolnych rodników odpowiadających za starzenie. Szczególnie polecana jest osobom cierpiącym na wypadanie włosów. Witamina E wzmacnia naczynia krwionośne, czyli także te, znajdujące się na skórze głowy, co niesie ze sobą wzmocnienie cebulek włosa. 

Tę witaminę dostarczymy do organizmu, jedząc oleje roślinne, orzechy i migdały. Należy oczywiście pamiętać, że jeśli będziemy stosować dodatkową suplementację potrzebnymi nam witaminami, efekty mogą być piorunujące. 

ZOBACZ ZDJĘCIA:

włosy
unsplah.com/ Eiliv Sonas Aceron

Mleko zawiera w sobie bardzo potrzebną włosom biotynę.

włosy
unplash.com/ Helena Yankovska

Ciemny chleb zawiera w sobie mnóstwo witaminy B5, która buduje odporność naszym włosom.

włosy
unsplash.com/Ignacio F.

Wystarczy dorzucić kilka migdałów do porannej owsianki, a zawarta w nich witamina E zmniejszy wypadanie włosów.

Źródło: kobieta.onet.pl

Poprzedni artykułGwiazda TVN urodziła. Opowiedziała, jak wyglądał poród w czasie koronawirusa
Następny artykułWażne zmiany w organizacji pogrzebów. Wirus sprawił, że Polaków czekają ogromne utrudnienia
Redaktorka w Lelum.pl Kulturoznawca w specjalizacji teatralnej. Wielbicielka jogi. Codziennie zaczyna poranek od powitania słońca i medytacji. W każdej wolnej chwili czyta książki.