Większość kobiet uważa, że ​​ciąża powoduje, że ich włosy są grubsze i bardziej lśniące. Jednak po tym okresie wiele z nas skarży się na wypadanie włosów. Zastanawiasz się, co się dzieje z pasmami podczas ciąży? Oraz co możesz z tym zrobić? Wypadanie włosów po porodzie – przedstawiamy kilka przydatnych wskazówek, jak to powstrzymać.

Wypadanie włosów po porodzie – dlaczego tak się dzieje?

Podczas ciąży twoje hormony zmieniają się dramatycznie. Twoja objętość krwi również wzrasta w tym czasie – aż do 50% większej objętości, niż np. w terminie porodu.

Natychmiast po narodzinach dziecka poziom niektórych hormonów, w tym estrogenu i progesteronu, szybko spada. Te hormony prawie wrócą do normalnego poziomu w ciągu 24 godzin po urodzeniu, chociaż prolaktyna pozostanie na wysokim poziomie, dopóki karmisz piersią.

Zmniejsza się również objętość krwi, ale jej spadek jest bardziej stopniowy. Wraca do normy kilka tygodni po narodzinach dziecka.

Jak hormony wpływają na Twoje włosy?

Hormony są największym powodem zmian włosów w ciąży i ich wypadania po porodzie.

W czasie ciąży wysoki poziom estrogenu zapobiegał zwykłemu wypadaniu włosów. Zwykle tracimy je w niewielkich ilościach każdego dnia. Podczas ciąży ten proces zmniejsza się. Ten efekt jest spotęgowany przez zwiększoną objętość krwi i krążenie, co również powoduje, że włosy wypadają mniej niż zwykle.

Po narodzinach dziecka i spadku poziomu hormonów, włosy wypadają w znacznie większych kępach niż zwykle. Ten proces może rozpocząć się po porodzie każdego dnia po narodzinach dziecka. Czasami trwa nawet rok. Zwykle osiąga szczyt w okolicach 4 miesiąca życia, więc jeśli Twoje dziecko ma kilka miesięcy i nadal tracisz kępki włosów, nie oznacza to, że nadszedł czas na panikę!

Wypadanie włosów po porodzie – jak to powstrzymać?
1. Pomiń stylizację.

Ogrzewanie włosów suszarką lub lokówką może sprawić, że będą one wyglądać na cieńsze. Postaraj się powstrzymać fantazyjną stylizację i pozwól włosom schnąć na powietrzu.

2. Dobrze się odżywiaj.

Włączenie do diety różnorodnych owoców, warzyw i zdrowych białek to najlepszy sposób, aby upewnić się, że organizm otrzymuje wszystkie potrzebne składniki odżywcze.

Pokarmy, które niektórzy sugerują, aby poprawić zdrowie włosów, obejmują ciemnolistne warzywa (dla żelaza i witaminy C), słodkie ziemniaki i marchew (dla beta-karotenu), jajka (dla witaminy D) i ryby (dla kwasów omega-3 i magnez).

3. Spożywaj suplementy diety.

Witaminy nie powinny zastępować zróżnicowanej diety, zwłaszcza gdy jesteś świeżo upieczoną mamą z dzieckiem, którym musisz się zająć. Ale mogą pomóc jako suplement, jeśli Twoja dieta nie jest dobrze zbilansowana. Chociaż nie wykazano, że żadne konkretne witaminy wpływają na wypadanie włosów, są one ważne dla ogólnego stanu zdrowia. Często zaleca się kontynuowanie przyjmowania witamin prenatalnych po urodzeniu dziecka, zwłaszcza jeśli karmisz piersią.

Redaktorka działu SEO w lelum.pl. Specjalistka ds. mody oraz beauty. Posiada szeroką wiedzę, teoretyczną i praktyczną wiedzę w dziedzinie pielęgnacji włosów, twarzy oraz ciała. Od lat pasjonuje się modą oraz pracuje w branży z nią związanej.