Zdrowe przekąski mogą być świetnym dodatkiem do seansu filmowego, zaspokoić głód w pracy lub podczas bardzo aktywnego dnia, gdy jesteśmy „w biegu”. Które przekąski są najzdrowsze? Te mini-posiłki przygotujecie w zaledwie 15 minut!

Owoce, płatki owsiane, orzechy? Czy te produkty są dobre dla naszego zdrowia i wagi? Ile posiadają kalorii i w jakich ilościach należy je jeść? Te pomysły sprawdzą się w każdej sytuacji! Przed wami 21 zdrowych i prostych do przygotowania przekąsek! 

1.Banan

Banan to naturalny i sycący smakołyk. Jest źródłem potasu, który zapobiega zatrzymywaniu wody w organizmie oraz skurczom mięśni. 

2. Mrożony jogurt

Ta przekąska dedykowana jest wszystkim wielbicielom lodów i sorbetów. Mrożony jogurt jest jednak znacznie mniej kaloryczny. Warto dorzucić do niego kilka truskawek lub borówek, aby posiłek zaspokoił nasz zmysł smaku oraz estetyczny. Jako dodatek możesz dodać miód, unikaj cukru.

3. Gorzka czekolada

Czy gorzka czekolada jest zdrowa? Oczywiście! Zawarta w kosteczkach dawka kakao zapobiega zakrzepom i miażdżycy, filtruje nerki, łagodzi kaszel oraz wzmacnia serce, dlatego bez większych wyrzutów sumienia śmiało możemy sięgnąć po dwie kostki w ciągu dnia. 

4. Kefir

Butelka kefiru nie zawiera dużo kalorii, a jednak skutecznie zaspokaja głód, dostarczając organizmowi wymagane porcje ilości białka. 

5. Mini-marchewki

Pomarańczowe warzywo jest źródłem karotenu, czyli prowitaminy A. Ponadto reguluje pracę żołądka i wątroby. Wystarczy 10 dag marchewki, by zaspokoić dzienne zapotrzebowanie organizmu na karoten. W wielu sklepach marcheweczki można nabyć w formie pakowanej- obrane oraz umyte, gotowe do spożycia. 

6. Zdrowe przekąski: popcorn

Trudno o przyjemność z oglądania filmu bez jednego z ulubionych smakołyków. 3 szklanki samodzielnie przygotowanego popcornu (delikatnie posypanego solą, a najlepiej bez) to przekąska, na którą można sobie pozwolić. Jeżeli efekt jest „za suchy” użyj na ciepły popcorn odrobiny masła.

7. Pomidorki koktajlowe z bazylią 

Do miseczki wrzucamy garść przekrojonych na pół pomidorów, a następnie dodajemy do nich kilka liści bazylii. Całość polewamy oliwą z oliwek. Opcjonalnie możemy dorzucić kilka kuleczek mozzarelli. 

8. Orzechy ziemne i orzechy włoskie 

Orzechy to ta z przekąsek, która jest nie tylko smaczna, ale i dobra dla naszego organizmu. 20-30 gramów orzechów dziennie stymuluje aktywność naszego mózgu, zatem jest to bardzo rozsądny wybór!

9. Plastry jabłka z masłem orzechowym

Jabłka są bogate w błonnik i witaminę C, natomiast masło orzechowe jest pełne zdrowych tłuszczów, wapnia, magnezu oraz witaminy E. 

10. Zdrowe przekąski: wafle ryżowe

Wafle ryżowe śmiało można podjadać z niskotłuszczowym serem, pomidorem lub awokado. To idealna alternatywna do klasycznej kanapki z białym pieczywem.

11. Maliny z jogurtem i miodem 

Zdrowe przekąski również mogą być słodkie! Pamiętaj, by wybierać dobry miód ze sprawdzonego źródła. Podejrzanie tanie i pozbawione naturalnych aromatów, najprawdopodobniej składają się z wody i cukru.

12. Kantalupa

Czy melon jest kaloryczny? Ten owoc ma w sobie mnóstwo wody. Nie zawiera więc dużo kalorii, natomiast transportuje do naszego organizmu dużo beta-karotenu. 

13. Seler naciowy z humusem

Chrupanie selera w trakcie przerwy niesie za sobą wiele korzyści dla naszego zdrowia. To jedno z bardziej pożywnych warzyw bogate w magnez, witaminy C, A, B i K.

14. Chipsy z cukinii 

Upieczone plasterki cukinii, przyprawione pieprzem cayenne, z dodatkiem parmezanu, to pyszna i zdrowy substytut klasycznych, kalorycznych i zapychających chipsów. 

15. Mleko czekoladowe 

Smak kakao wielu osobom przywodzi na myśl czasy dzieciństwa. Niestety, obecnie dostępne produkty pełne są cukru i ulepszaczy. Sięgnijmy po odtłuszczone mleko i ciemne kakao. Do mieszanki można dodać łyżeczkę naturalnego miodu. 

16. Talarki z bananów

Do przygotowania tej pysznej przekąski wystarczy rozgnieciony dojrzały banan, jajko, łyżka mąki kokosowej i połowa łyżeczki mąki do pieczenia. Całość smażymy na teflonowej patelni. 

17. Płatki owsiane

Płatki owsiane można spożywać zarówno na śniadanie, jak i w formie zwykłej przekąski w ciągu dnia. Ciekawym pomysłem jest przyrządzenie ich na zimno, mocząc je całą noc w jogurcie naturalnym. 

18. Kuleczki sezamowe 

Sezam sam w sobie jest rośliną bardzo zdrową. Gorzej, gdy producenci oferują go w formie zamoczonej w cukrze przekąski. A przecież wystarczy tak niewiele, by samemu stworzyć zdrową wersję tego smakołyku.

Wystarczy 1,5 szklanki sezamu i 2 łyżki miodu. Sezam prażymy na patelni, przesypujemy do miski i dodajemy miód. Formujemy kuleczki, a na koniec schładzamy. 

19. Krakersy z łososiem 

Łosoś jest źródłem kwasów tłuszczowych, omega-3, które wpływają na nasze serce i mózg. Małą puszeczkę wspomnianej ryby wystarczy skropić z sokiem z cytryny i dodać trochę siekanej natki pietruszki. Całość wystarczy podać z pełnoziarnistymi krakersami, bogatymi w błonnik. 

20. Zdrowe przekąski: migdały i pistacje 

Oba produkty zawierają zdrowe tłuszcze, które, paradoksalnie, sprzyjają utracie wagi. Są bardzo pomocne w spalaniu tkanki tłuszczowej. Wybierajmy orzechy bez dodatku soli. 

21. Zdrowe koktajle

Koktajle to sycąca i smaczna bomba witaminowa. Przyrządzoną mieszankę bardzo łatwo jest przelać w bidon i rozkoszować się nią nawet w trakcie pracy. Jak przygotować zdrowy koktajl? Jedną z propozycji jest ten, który składa się ze szpinaku, selera naciowego, jabłka, pomarańczy, banana oraz wody. To propozycja, w której zakochacie się od pierwszego łyku! 

Zobacz zdjęcia:

Zdrowe przekąski
unsplash.com @josesorianophoto

Owocowo- warzywne koktajle to świetny sposób na dobre rozpoczęcie dnia lub uzupełnienie go o bogaty w witaminy napój.