Jeśli Twój styl życia powoduje u Ciebie zmęczenie, z całą pewnością szukasz rozwiązań, dzięki którym poczujesz się lepiej. Przedstawiamy nasze ulubione, naturalne sposoby na zwiększenie energii. 

1. Więcej snu.

Sen to coś, co łatwo odchodzi na drugi plan, gdy jesteś zajęty. Wiele osób zmniejsza liczbę godzin, które powinny być spędzane w łóżku.

Brak snu może spowodować, że czujesz się ospały, zrzędliwy i zmęczony. Jeśli często tak właśnie się czujesz, możesz zastanowić się, czy śpisz wystarczająco dużo. Zaleca się, abyś starał się robić to około 7 godzin na dobę – chociaż niektórzy ludzie potrzebują ich trochę więcej, a inni mniej.

Próbuj odprężyć się przed samym snem. Weź kąpiel, poczytaj książkę lub połóż się do łóżka pół godziny wcześniej niż zwykle.

Powinieneś także unikać korzystania z telefonów przed samym snem. Wiąże się to z niską jakością snu, jego brakiem i zwiększoną sennością w ciągu dnia.

2. Zmniejsz stres.

Często zdarza się, że osoby prowadzące intensywne życie czują się zestresowane, niespokojne lub przytłoczone. Uczucie stresu może oznaczać, że masz trudności z koncentracją, masz gonitwę myśli i trudności z wyłączeniem się.

Może to mieć wpływ na Twoje zdrowie fizyczne i psychiczne.

W wielu przypadkach całkowite usunięcie źródeł stresu może nie być możliwe. Jeśli jednak zminimalizujesz stres związany ze stylem życia, może to zwiększyć poziom energii. Poświęć trochę więcej czasu na relaks, czytanie lub spacer. 

3. Ćwicz.

Regularne ćwiczenia są ważne, aby zmniejszyć ryzyko rozwoju chorób przewlekłych, takich jak choroby serca, cukrzyca i otyłość. Może się to wydawać sprzeczne z intuicją, ponieważ kiedy czujesz się zmęczony, wstawanie i poruszanie się może wydawać się ostatnią rzeczą, na jaką masz ochotę.

Na szczęście nie musisz brać udziału w zabójczych treningach, aby doświadczyć tych korzyści. Pomóc powinien nawet 15 minutowy spacer.

4. Unikaj palenia.

Palenie to jedna z najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić dla swojego zdrowia. Dym z papierosów jest niezwykle szkodliwy i zwiększa ryzyko wielu chorób, takich jak rak płuc, choroby serca i udar.

Toksyny i smoła zawarte w dymie również zmniejszają wydolność płuc. Z biegiem czasu może to zmniejszyć ilość tlenu transportowanego w organizmie, powodując uczucie zmęczenia.

5. Unikaj dodawania cukru.

Kiedy poczujesz się zmęczony, łatwo sięgnąć po słodką, wypełnioną cukrem przekąskę. Jednak chociaż może dać Ci on krótkotrwały zastrzyk energii, szybko przestaje działać.

Spożywanie dużych ilości cukru może również zwiększać ryzyko otyłości, cukrzycy i chorób serca, więc ograniczenie dodatku cukru w ​​diecie jest nie tylko dobre dla poziomu energii, ale także dla zdrowia.

Aby utrzymać stabilniejszy poziom energii i zmniejszyć zmęczenie, staraj się unikać pokarmów bogatych w dodatek cukru. Możesz poprawić jakość swojej diety, jedząc produkty pełnoziarniste i bogate w błonnik, takie jak produkty pełnoziarniste, warzywa i rośliny strączkowe.

Poprzedni artykułMinister zdrowia: „Niestety będziemy mieli do czynienia ze wzrostem zgonów”
Następny artykułJak prawidłowo czesać włosy? Co radzą fryzjerzy?
Redaktorka działu SEO w lelum.pl. Specjalistka ds. mody oraz beauty. Posiada szeroką wiedzę, teoretyczną i praktyczną wiedzę w dziedzinie pielęgnacji włosów, twarzy oraz ciała. Od lat pasjonuje się modą oraz pracuje w branży z nią związanej.