Antyfake to polski portal fact-checkingowy, który zajmuje się przede wszystkim walką z dezinformacją w sieci. Chociaż platforma należy do najmłodszych tego typu projektów w kraju, każdego dnia dociera do tysięcy internautów i internautek. Kto kieruje portalem, a kto jest jego właścicielem? Na czym skupia się praca redakcji? Zebraliśmy najważniejsze informacje na temat Antyfake.

Antyfake działa aktywnie od kwietnia 2019 roku. Redakcja zajmuje się głównie walką z fake newsami, które pojawiają się w polskich i światowych mediach oraz na portalach społecznościowych. Poza tym zespół podejmuje zmagania z mitami gospodarczymi, historycznymi, czy też społecznymi i medycznymi oraz najpopularniejszymi teoriami spiskowymi.

Antyfake – co to jest?

Antyfake kieruje się w swojej pracy przede wszystkim rzetelnością oraz obiektywnym podejściem do podejmowanych kwestii. Odbiorcami treści platformy są wszyscy ci, którym zależy na bezstronności oraz przejrzystości pracy dziennikarzy. Portal stawia na młody zespół i kreatywne podejście do odpowiedzialnego zadania, jakim jest fact-checking.

Poza korzystaniem ze sprawdzonych, najpopularniejszych sposobów weryfikowania informacji, redakcja stara się poszukiwać nowatorskich metod. Zespół nie boi się wyzwań i otwiera się na nowoczesne podejście do pracy. Redakcja jest świadoma faktu, że w dynamicznie rozwijającym się środowisku internetowym, metody dezinformacji zmieniają się w bardzo szybkim tempie, dlatego do skutecznej walki niezbędne jest nieustanne dokształcanie się.

antyfake
Fot.antyfake.pl

Kim jest redaktor naczelny Antyfake?

Redaktorem naczelnym Antyfake jest Michalina Kobla. Dziennikarka prowadzi projekt od momentu jego powstania oraz stanowczo podkreśla, jak ważna jest to rola w dobie rozprzestrzeniającej się w mediach dezinformacji:

– W natłoku informacji zupełnie zapominamy o poszukiwaniu źródeł. Widziałam już wiele filmów i grafik, opisanych w sposób, niemający nic wspólnego z realną sytuacją czy miejscem, w którym zostały uchwycone. Podawały je setki, a nawet tysiące osób. Odbiorcy tego rodzaju treści, niestety, zazwyczaj nigdy nie dowiadują się, że mieli do czynienia z mistyfikacją. Dlatego tak ważne jest dla nas nagłaśnianie przypadków manipulacji w mediach – stwierdza Michalina Kobla.

antyfake
Fot.antyfake.pl

Kto jest właścicielem Antyfake?

Antyfake.pl jest jednym z projektów nowoczesnej grupy IBERION, która powstała w 2015 roku i od tamtej pory rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Do portali firmy należą także Pikio.pl, Lelum.pl, Biznesinfo.pl, Pacjenci.pl, Wtv.pl i Zestadionu.pl. Antyfake.pl jest jednym z najmłodszych projektów grupy, który zdobył już jednak zaufanie tysięcy internautów oraz internautek w całej Polsce.

Antyfake to polski portal fact-checkingowy, który zajmuje się przede wszystkim walką z dezinformacją w sieci. Chociaż platforma należy do najmłodszych tego typu projektów w kraju, każdego dnia dociera do tysięcy internautów i internautek. Kto kieruje portalem, a kto jest jego właścicielem? Na czym skupia się praca redakcji? Zebraliśmy najważniejsze informacje na temat Antyfake.

Antyfake działa aktywnie od kwietnia 2019 roku. Redakcja zajmuje się głównie walką z fake newsami, które pojawiają się w polskich i światowych mediach oraz na portalach społecznościowych. Poza tym zespół podejmuje zmagania z mitami gospodarczymi, historycznymi, czy też społecznymi i medycznymi oraz najpopularniejszymi teoriami spiskowymi.

Antyfake – co to jest?

Antyfake kieruje się w swojej pracy przede wszystkim rzetelnością oraz obiektywnym podejściem do podejmowanych kwestii. Odbiorcami treści platformy są wszyscy ci, którym zależy na bezstronności oraz przejrzystości pracy dziennikarzy. Portal stawia na młody zespół i kreatywne podejście do odpowiedzialnego zadania, jakim jest fact-checking.

Poza korzystaniem ze sprawdzonych, najpopularniejszych sposobów weryfikowania informacji, redakcja stara się poszukiwać nowatorskich metod. Zespół nie boi się wyzwań i otwiera się na nowoczesne podejście do pracy. Redakcja jest świadoma faktu, że w dynamicznie rozwijającym się środowisku internetowym, metody dezinformacji zmieniają się w bardzo szybkim tempie, dlatego do skutecznej walki niezbędne jest nieustanne dokształcanie się.

antyfake
Fot.antyfake.pl

Kim jest redaktor naczelny Antyfake?

Redaktorem naczelnym Antyfake jest Michalina Kobla. Dziennikarka prowadzi projekt od momentu jego powstania oraz stanowczo podkreśla, jak ważna jest to rola w dobie rozprzestrzeniającej się w mediach dezinformacji:

– W natłoku informacji zupełnie zapominamy o poszukiwaniu źródeł. Widziałam już wiele filmów i grafik, opisanych w sposób, niemający nic wspólnego z realną sytuacją czy miejscem, w którym zostały uchwycone. Podawały je setki, a nawet tysiące osób. Odbiorcy tego rodzaju treści, niestety, zazwyczaj nigdy nie dowiadują się, że mieli do czynienia z mistyfikacją. Dlatego tak ważne jest dla nas nagłaśnianie przypadków manipulacji w mediach – stwierdza Michalina Kobla.

antyfake
Fot.antyfake.pl

Kto jest właścicielem Antyfake?

Antyfake.pl jest jednym z projektów nowoczesnej grupy IBERION, która powstała w 2015 roku i od tamtej pory rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Do portali firmy należą także Pikio.pl, Lelum.pl, Biznesinfo.pl, Pacjenci.pl, Wtv.pl i Zestadionu.pl. Antyfake.pl jest jednym z najmłodszych projektów grupy, który zdobył już jednak zaufanie tysięcy internautów oraz internautek w całej Polsce.

Poprzedni artykułRobiła swoją suknię ślubną ponad 1000 godzin. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania weselników
Następny artykułNauczyciel stał przed szkołą z mokrą szmatką i zmywał makijaż uczennic. Żadna dziewczyna nie weszła do szkoły umalowana
Redaktor Prowadzący portalu Lelum.pl, absolwentka historii sztuki na KUL. Uwielbia eksperymenty kulinarne, filmy Antonioniego i zwiedzać końce internetów. Nienasycona ciekawość świata, ludzi i życia doprowadziła ją do Redakcji Lelum.pl.