HGA Media to polska firma z branży mediowej, która w ciągu 3 lat odniosła olbrzymi sukces na trudnym rynku, na którym istnieje bardzo silna konkurencja. Spółka co roku odnotowuje kilkukrotny wzrost przychodów i nie zamierza zwalniać tempa kontynuując politykę inwestowania nadwyżek w rozwój. Oprócz dynamicznego wzrostu charakteryzuje się jednym – pozwala młodym ludziom szybko zdobyć kierownicze stanowiska, o co we wczesnym etapie kariery trudno w innych firmach.

HGA Media to firma powstała w drugiej połowie 2015 roku i której celem było stworzenie sprawnie działającej grupy mediowej, którą od podstaw będą tworzyć młodzi ludzie. Założyciele HGA Media Sp. Z.O.O postanowili, że od samego początku będą działać własnym sumptem, inwestując nadwyżki finansowe, które generowała firma. Z początku bardzo małe, z miesiąca na miesiąc rosły. Dzięki temu udało im się zbudować silną pozycję przedsiębiorstwa bez pozyskiwania inwestorów i wyzbywania się udziałów na rzecz zewnętrznych podmiotów. Firma co roku odnotowuje kilkukrotny wzrost przychodów. 

Czym zajmuje się HGA Media? 

HGA Media zajmuje się szeroko pojętą działalnością w branży mediów. Wydaje portale internetowe, zajmuje się reklamową oraz profesjonalną produkcją materiałów filmowych i transmisji dla zewnętrznych klientów. Najnowszym projektem firmy jest internetowa telewizja WTV, która już w pierwszym etapie działalności dociera tygodniowo do kilkumilionowej publiki. 

Team HGA Media tworzy kilkudziesięcioosobowy zespół młodych ludzi, który stale się powiększa. Średnia wieku w firmie to około… 25 lat, co jest ewenementem na rynku mediów. Siłą rzeczy kierownicze stanowiska również są obsadzone przez młodych ludzi, którzy brak doświadczenia nadrabiają ambicją i zaangażowaniem. Warto podkreślić, że prezesem firmy jest Albert Wójcik, przedsiębiorca urodzony w 1993 roku. Oznacza to, że dziś ma… 25 lat.

– Mamy świadomość sukcesu firmy, ale stawiamy na pokorę. Nie zamierzamy spijać śmietanki, wiemy, że czeka nas jeszcze mnóstwo pracy i poprawiania się. Chcemy czerpać wiedzę od bardziej doświadczonych graczy na rynku mediów i próbować dalej eksperymentować z naszymi rozwiązaniami. W 2019 roku planujemy stawiać przede wszystkim na systematyczną poprawę jakości treści, którą tworzymy. Zarówno artykułów, jak i filmów. Zamierzamy również pozyskiwać większą ilość klientów chętnych skorzystać z naszej oferty produkcji materiałów video. Współpracujemy z kilkoma bardzo dużymi firmami, które cenią sobie pracę z nami. W przypadku realizacji filmów dla zewnętrznych klientów kusimy atrakcyjną ceną oraz prawdziwie indywidualnym podejściem do klienta. Nie idziemy na masówkę – komentuje prezes Albert Wójcik dla redakcji Lelum.pl. 

HGA Media pomaga 

Jednym z założeń właścicieli jest pomoc potrzebującym. 

– Im bardziej się rozwijamy, tym coraz bardziej chcemy pomagać. W minionym roku przekazaliśmy między innymi 10 000 złotych na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy.  Udało nam się również wesprzeć i nagłośnić mnóstwo akcji charytatywnych, co napawa nas dumą. Nasi czytelnicy potrafili w 2 godziny zebrać pieniądze na zbiórki, które ciągnęły się miesiącami – dodaje Albert Wójcik 

Prezes obiecuje, że firma również w tym roku zaangażuje się w akcje charytatywne i wraz z dalszym wzrostem, będzie coraz mocniej pomagać. 

– Cieszymy się, że wraz ze wzrostem mamy faktyczną możliwość intensywniejszej pomocy. Im jesteśmy więksi, tym głębsza i skuteczniejsza może być nasza pomoc. To też pewna forma motywacji do dalszego rozwoju – dodaje Jan Kruś, członek zarządu HGA Media. 

Praca w HGA Media 

Nic dziwnego, że skoro sam prezes HGA Media ma 25 lat, kilkudziesięcioosobowa drużyna HGA Media jest tworzona przez młodych ludzi. Firma zachęca młodych, ambitnych ludzi, by spróbowali swoich sił. Bardzo zachęcające jest to, że już na wczesnym etapie kariery można zdobyć wysoko płatne stanowisko z dużą odpowiedzialnością, co w innych, długo funkcjonujących na rynku firmach, w młodym wieku jest często po prostu nierealne

– Ambicja, odpowiedzialność, dynamika, chęć rozwoju swojego i firmy. To są cechy których szukamy i dajemy szansę młodym na szybką karierę i fajne zarobki – mówi Albert Wójcik. 

Przykładem na ekstremalnie szybką karierę młodego człowieka w HGA Media jest Maksymilian Tomanek, dyrektor ds. rozwoju firmy. Mimo, że wygląda znacznie dojrzalej ma jedynie… 22 lata. Opowiedział nam o swoim sukcesie w firmie. 

– Zacząłem pracę w HGA Media kiedy miałem 18 lat. Na początku pracowałem jako dziennikarz, jednak szybko awansowałem. W przeciwieństwie do innych firm, u nas przełożeni patrzą przede wszystkim na zaangażowanie i talent, a nie staż pracy i korporacyjne drabinki. Uważam, że dla młodych, ambitnych ludzi nie ma lepszego miejsca, żeby się wybić i zrobić naprawdę imponującą karierę. Praca tutaj jest przede wszystkim bardzo ciekawa, inna każdego dnia. Myślę, że każda młoda osoba, która marzy o pracy w interesującym zawodzie i stabilnej finansowej przyszłości powinna tu spróbować swoich sił – mówi Maksymilian Tomanek. 

Kim są właściciele HGA Media? 

Większościowym udziałowcem spółki jest 25-letni Albert Wójcik, który zasiada również w zarządzie software house’u Blazity. Zarząd HGA Media składa się również z Jana Krusia oraz Bogdana Makowskiego, którzy są również udziałowcami spółki. Jako, iż spółka nigdy nie zdecydowała się na pozyskanie inwestora oraz sprzedaż udziałów, żaden podmiot zewnętrzny nie ma wpływu na funkcjonowanie firmy. 

Podsumowanie

HGA Media to wciąż bardzo młoda firma, która jest przykładem na to, iż mimo niełatwych warunków dla przedsiębiorców panujących w Polsce, młodzi ludzie wciąż potrafią zbudować biznes. Drużyna ma wielkie ambicje i parcie na rozwój, który wciąż udowadniany jest kilkukrotnymi wzrostami przychodów w skali roku. To miejsce, w którym młode, ambitne osoby mogą od razu spróbować swoich sił na odpowiedzialnych stanowiskach, zamiast latami przebijać się przez korporacyjne szczeble. 

HGA Media praca logo