Lifestyle.Lelum.pl > Plotki i gwiazdy > Seksistowskie reklamy zakazane w Wielkiej Brytanii
Redakcja Lelum.pl
Redakcja Lelum.pl 22.12.2018 18:08

Seksistowskie reklamy zakazane w Wielkiej Brytanii

seksizm w reklamach
unsplash.com – Viktor Talashuk

Seksistowskie reklamy zawsze wywołują społeczne oburzenie. Wielka Brytania postanowiła walczyć z dwuznacznymi reklamami, zakazując ich emisji. O jakie konkretne reklamy chodzi? Jeśli jesteście ciekawi, powinniście przeczytać ten artykuł.

Seksistowskie reklamy nadal możemy dostrzec zarówno w prasie, w radiu, jak i w telewizji. Coraz częściej budzą społeczny sprzeciw. Wiele reklam, z którymi możemy się spotkać na co dzień są obraźliwe i wręcz oburzające. Stereotypowe podejście do płci, gdzie kobiety zajmują się wyłącznie gotowaniem, a panowie przedstawieni są jako silni samce alfa, mimo szkodliwości społecznej, nadal funkcjonują.

Sprzeciw Brytyjczyków

Seksistowskie reklamy na tyle silnie zakorzeniły się w świadomości odbiorców, że wielu z nich zupełnie nie zwraca na nie uwagi. Kontrowersyjne treści nie powinny jednak funkcjonować w świecie, w którym każdego dnia dochodzi do brutalnych aktów przemocy na tle seksualnym. Z tego względu Wielka Brytania zdecydowała się na zakazanie obraźliwych reklam. Prawo ma wejść w życie od 14 czerwca 2019 roku.

Wielka Brytania postanowiła odejść od wszelkiego rodzaju reklam, powielających szkodliwe stereotypy na temat płci. Od przyszłego roku nie zobaczymy seksistowskich reklam na żadnych kanałach reklamowych.

Seksistowskie reklamy

Konwencję w promowaniu produktów poprzez erotykę nadal możemy dostrzec zarówno w prasie, jak i w telewizji. Mamy jednak nadzieję, że Polska również zdecyduje się na ten milowy krok i wkrótce zakaże seksistowskich reklam, które notorycznie pojawiają się w mediach. Polacy również sięgają po kontrowersyjne środki przekazu w tworzeniu reklam. Chociaż z roku na rok opinia publiczna jest coraz bardziej wyczulona na dwuznaczne treści, a w skali wielu inicjatyw dotyczących równości płci aktywizmu społecznego wzrasta świadomość społeczna, to nadal widujemy obrazoburcze reklamy.

Niestety seksizm wciąż jest obecny w naszym świecie. Na szczęście obrazoburcze kampanie reklamowe, powielające nierówności dotyczące płci nie trafiają w gusta ani kobiet, ani mężczyzn. Popularne powiedzenie ”cel uświęca środki”również odchodzi do lamusa. Kontrowersyjne reklamy wywołują społeczne oburzenie i niechęć ze strony odbiorców. Jest to też ważna lekcja dla wszystkich osób, zajmujących się tworzeniem reklam, nad których powstaniem pracuje przecież wiele osób na różnych etapach produkcji — nie pozwólcie na to, by reklama, którą tworzycie, została okrzyknięta seksistowską.

ZOBACZ ZDJĘCIA:

seksistowskie reklamy

Reklama to niezwykle silna forma przekazu.

seksistowskie reklamy

Reklamy mogą pomóc lub zaszkodzić marce.

seksistowskie reklamy

Seksistowskie reklamy nadal są obecne w mediach.

seksistowskie reklamy

Czy uda się całkowicie wyeliminować oburzające treści i seksistowskie reklamy w internecie?

seksizm w reklamach

Seksistowskie reklamy są społecznie szkodliwe. Najwyższy czas, by je wyeliminować.

ZOBACZ TEŻ:

  1. Znaki zodiaku, które idealnie do ciebie pasują. Z kim stworzysz udany związek?
  2. Anna Mucha – kim są jej rodzice? Można się zdziwić
  3. Głuchy pies: objawy, leczenie i jak mu pomóc

źródła: bbc.com, fpiec.pl

Powiązane
Czesław Niemen, Kora
Największe przeboje PRL. Jeden z czterech nie pasuje do autora. Zgadniesz który?