Wielki popłoch w Lidlu. Wycofują mięso, które nie nadaje się do spożycia
Lidl musiał podjąć pilną decyzję o wycofaniu mięsa z obiegu. Jedna z partii okazała się zanieczyszczona. GIS opublikował pilne ostrzeżenie.
Zdarza się, że produkty muszą zostać wycofane z obiegu
Choć firmy wkładają wiele starań w to, by do konsumentów trafił jak najlepszy produkt, czasami zdarzają się nieprzewidziane sytuacje . Szczególnie newralgiczne są momenty, kiedy do produktów przeznaczonych do spożycia trafia coś, co nie powinno się tam znaleźć . Życiu konsumentów może zagrażać wiele z elementów, które znajdują się na terenie zakładów produkcyjnych, a także pestycydy, bakterie, alkaloidy i inne niebezpieczne chemikalia.
Czasami jednak niebezpieczne produkty trafiają do sklepów, a nawet do domów ich klientów. Jeśli taka nieprawidłowość wyjdzie na jaw, konieczne jest wycofanie takiego produktu z obiegu i wystosowanie odpowiedniego komunikatu, aby ochronić osoby, które zdążyły go już kupić.
Lidl wydał specjalny komunikat
Lidl zdecydował się wycofać jeden z produktów marki „Rzeźnik” . Informacja o dobrowolnym wycofaniu partii została przekazana sanepidowi. Jak podał Główny Inspektor Sanitarny, sprawa dotyczy „tylko jednego rodzaju produktu” .
Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo konsumentów, podjęto decyzję o wycofaniu produktu ze sprzedaży. Wycofanie dotyczy wyłącznie jednej partii produktu – czytamy w informacji przekazanej przez GIS.
Jak przekazała sieć, chodzi o burger wołowy 2 × 110 g od Rzeźnika z numerem partii 01279024 i datą przydatności do spożycia do piątku 29 marca 2024 roku . Partia produktu może być zanieczyszczona i nie należy jej spożywać.
ZOBACZ TEŻ: Klient "Biedronki" utknął w koszyku. Pracownica wkroczyła do akcji
Lidl wycofuje mięso, które nie nadaje się do spożycia
Jak się okazuje, przyczyną wycofania produktu ze sprzedaży w sklepach sieci jest możliwość znajdowania się w mięsie plastikowych elementów .
Po przeprowadzeniu szczegółowej analizy procesu produkcyjnego nie można wykluczyć możliwości pojawienia się plastikowych elementów w produkcie – wyjaśniła sieć sklepów.
Osoby, które zakupiły wskazany produkt, mogą zwrócić go w każdym sklepie Lidl . Do zwrotu nie jest konieczne posiadanie paragonu .
Źródło: Główny Inspektorat Sanitarny