Stało się! Lidl nie daruje tego Biedronce
Od kilku tygodni trwa zażarta rywalizacja pomiędzy dwoma popularnymi dyskontami występującymi w Polsce. Biedronka i Lidl prześcigają się w obniżce cen, a reklamy mogą spowodować konsternację. Jedna z nich szczególnie nie spodobała się rywalowi. Lidl postanowił podjąć radykalną decyzję.
Porównywanie koszyków najpopularniejszych dyskontów
Od pewnego czasu w Polsce trwa zażarta rywalizacja o ceny produktów spożywczych . Koszyki z podstawowymi artykułami są ze sobą cyklicznie porównywane, a dwa z popularnych dyskontów walczą o miano najtańszego ze wszystkich . Chodzi oczywiście o Lidla i Biedronkę. Najbardziej widoczny pojedynek zaczął się wraz z początkiem roku, kiedy sklep czerwonego owada obniżył ceny 60 produktów w swoim asortymencie .
W odpowiedzi niemiecki dyskont postanowił podbić stawkę i sprawił, że aż 300 artykułów spożywczych otrzymało niższą cenę . Biedronka nie pozostała dłużna i tym sposobem mogliśmy w ostatnich dniach obserwować w sklepach szokujące jak na obecne czasy etykietki cenowe . Ser gouda za 1,49 zł, schab kosztujący 8,95 zł, to tylko niektóre z propozycji przygotowane przez dyskonty.
Zażarty pojedynek pomiędzy Biedronką a Lidlem
Kolejnym krokiem, który podjęła Biedronka, było stworzenie kampanii reklamowej , która za pomocą wiadomości SMS informowała klientów o kolejnych obniżkach cen. W ich treściach mogliśmy również przeczytać, że Biedronka jest tańsza od Lidla . Już to wzbudziło podejrzenia niektórych konsumentów, którzy podejrzewali, że tego typu porównania mogą nosić znamiona nieuczciwej konkurencji .
Co prawda w polskich realiach funkcjonuje coś takiego jak reklama porównawcza , która zezwala na tego typu praktyki, ale Biedronka postanowiła posuwać się coraz dalej. Kolejnym krokiem było wywieszenie banerów przy niemal każdym sklepie , a hasło, które na nich widnieje, może spowodować uniesienie brwi. Według szefostwa Biedronki jest ona tańsza od Lidla nieprzerwanie od 2002 roku . Czy to prawda?
Lidl pozywa Biedronkę?
Lidl postanowił ostro zareagować na ten element kampanii rywalizacji. Portal “Wiadomości Handlowe” dotarł do informacji, że dyskont postanowił pozwać Biedronkę właśnie za wcześniej przywołane hasło. Do sądu został złożony wniosek o zabezpieczenie roszczeń przed wszczęciem postępowania, na co wyrażono zgodę. Oznacza to, że Biedronka ma natychmiast zrezygnować z publikacji hasła “Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl” zarówno na banerach, jak i na paragonach.
Dodatkowo dyskont został wezwany do usunięcia skutków czynu zabronionego, co w praktyce ma oznaczać zajęcie materiałów reklamowych z przywołanym sloganem na czas trwania procesu. Według informacji podanych przez “Wiadomości Handlowe” ma się tym zająć komornik. Od tego momentu Lidl ma dwa tygodnie na wniesienie powództwa w sprawie plakatów i hasła, z którym się nie zgadza. Kto jest górą w tej rywalizacji?