Wielki popłoch w Lidlu. Wycofują mięso, które nie nadaje się do spożycia
Lidl musiał podjąć pilną decyzję o wycofaniu mięsa z obiegu. Jedna z partii okazała się zanieczyszczona. GIS opublikował pilne ostrzeżenie.
Zdarza się, że produkty muszą zostać wycofane z obiegu
Choć firmy wkładają wiele starań w to, by do konsumentów trafił jak najlepszy produkt, czasami zdarzają się nieprzewidziane sytuacje. Szczególnie newralgiczne są momenty, kiedy do produktów przeznaczonych do spożycia trafia coś, co nie powinno się tam znaleźć. Życiu konsumentów może zagrażać wiele z elementów, które znajdują się na terenie zakładów produkcyjnych, a także pestycydy, bakterie, alkaloidy i inne niebezpieczne chemikalia.
Czasami jednak niebezpieczne produkty trafiają do sklepów, a nawet do domów ich klientów. Jeśli taka nieprawidłowość wyjdzie na jaw, konieczne jest wycofanie takiego produktu z obiegu i wystosowanie odpowiedniego komunikatu, aby ochronić osoby, które zdążyły go już kupić.
Lidl wydał specjalny komunikat
Lidl zdecydował się wycofać jeden z produktów marki „Rzeźnik”. Informacja o dobrowolnym wycofaniu partii została przekazana sanepidowi. Jak podał Główny Inspektor Sanitarny, sprawa dotyczy „tylko jednego rodzaju produktu”.
Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo konsumentów, podjęto decyzję o wycofaniu produktu ze sprzedaży. Wycofanie dotyczy wyłącznie jednej partii produktu – czytamy w informacji przekazanej przez GIS.
Jak przekazała sieć, chodzi o burger wołowy 2 × 110 g od Rzeźnika z numerem partii 01279024 i datą przydatności do spożycia do piątku 29 marca 2024 roku. Partia produktu może być zanieczyszczona i nie należy jej spożywać.
ZOBACZ TEŻ: Klient "Biedronki" utknął w koszyku. Pracownica wkroczyła do akcji
Lidl wycofuje mięso, które nie nadaje się do spożycia
Jak się okazuje, przyczyną wycofania produktu ze sprzedaży w sklepach sieci jest możliwość znajdowania się w mięsie plastikowych elementów.
Po przeprowadzeniu szczegółowej analizy procesu produkcyjnego nie można wykluczyć możliwości pojawienia się plastikowych elementów w produkcie – wyjaśniła sieć sklepów.
Osoby, które zakupiły wskazany produkt, mogą zwrócić go w każdym sklepie Lidl. Do zwrotu nie jest konieczne posiadanie paragonu.
Źródło: Główny Inspektorat Sanitarny