To dlaczego Trzaskowski przegrał wybory. Już wszystko jasne

W mediach ukazał się sondaż, który ujawnia, co zdaniem Polaków pogrążyło Rafała Trzaskowskiego w wyborach prezydenckich. Choć kandydat Koalicji Obywatelskiej przez wielu uznawany był za silnego gracza, wyborcy dostrzegli w jego kampanii poważne braki. Respondenci nie oszczędzają również Donalda Tuska, który, według nich, miał zbyt duży wpływ na całą strategię.
Wyniki nowego sondażu zaskoczeniem. To dlatego Trzaskowski przegrał!
Nowy sondaż UCE Research, przeprowadzony na zlecenie Onetu, ujawnia, co zdaniem Polaków pogrążyło Rafała Trzaskowskiego w wyborach prezydenckich. Najczęściej wskazywaną przez ankietowanych słabością kampanii Trzaskowskiego było zbyt duże skupienie się na krytykowaniu politycznych przeciwników, a zbyt małe na przedstawianiu własnych propozycji. W oczach wielu wyborców zabrakło realnych pomysłów i klarownej wizji prezydentury.
Drugim kluczowym problemem był jego wizerunek jako polityka "zależnego od Donalda Tuska” – to zarzut, który padał nie tylko z ust przeciwników, ale również wyborców KO.


To nie spodobało się wyborcom w Trzaskowskim
Respondenci podkreślali też, że Trzaskowski unikał jednoznacznych stanowisk w sprawach społecznie kontrowersyjnych. Wielu miało wrażenie, że starał się przypodobać wszystkim naraz, co finalnie odbiło się na jego wiarygodności. Dodatkowo zarzucano mu zbyt silne podporządkowanie interesom partyjnym oraz nieczytelny program wyborczy. Wskazywano też na słabo funkcjonujący sztab i nieudane wystąpienia podczas debat.
To dlatego Trzaskowski przegrał? Wskazano na Tuska
Choć Donald Tusk miał być dla Trzaskowskiego atutem, dla sporej części elektoratu okazał się obciążeniem. Wśród wyborców Prawa i Sprawiedliwości, Lewicy, Trzeciej Drogi, a nawet Konfederacji, obecność premiera w kampanii była oceniana jednoznacznie negatywnie. Nawet część sympatyków KO uważa, że Tusk powinien był pozostać w cieniu.
W efekcie Trzaskowski stracił wizerunek niezależnego lidera, a jego przekaz, jak twierdzą respondenci, rozmył się w partyjnej strategii.



























