PILNE! Dramatyczny wypadek. 11 osób trafiło do szpitala, wszystkie służby w akcji

Poranny szczyt na trasie S7 przerwał huk przewracającego się busa. W piątek, 17 października, około godz. 8:35 na obwodnicy Grójca mercedes z jedenastoma osobami zjechał do przydrożnego rowu i położył się na boku. Na miejsce ściągnięto osiem wozów straży, policję, karetki i śmigłowiec LPR. Cały pas w kierunku Warszawy zablokowano, a wszystkich pasażerów przetransportowano do szpitali. Jak wyglądała akcja i co mówią śledczy?
Dramat na S7. Są poszkodowani
Do zdarzenia doszło na 412. kilometrze S7, na odcinku obwodnicy Grójca w stronę Warszawy. Jak przekazała w rozmowie z portalem grojec24 rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji w Grójcu, asp. Agata Sławińska, bus marki mercedes z nieustalonych przyczyn nagle opuścił jezdnię, wpadł do rowu i przewrócił się na bok. Wewnątrz było 11 osób — wszyscy potrzebowali pomocy.
Są utrudnienia na drodze
Służby przybyłe na miejsce pomogły ofiarom wypadku, a jedna osoba została zabrana do szpitala śmigłowcem. Ruch w kierunku Warszawy wstrzymano, a kierowców skierowano na objazd przez DK50 do ul. Armii Krajowej i dalej z powrotem na S7. Na odcinku tworzył się wielokilometrowy korek. Problemy z przejazdem mogą potrwać nawet kilka godzin.


Trwają ustalenia przyczyn wypadku
Przyczyny utraty toru jazdy będą weryfikowane przez biegłego: analiza śladów na asfalcie i w rowie, uszkodzeń busa oraz zapisu z ewentualnych kamer pojazdów jadących za mercedesem. Kluczowa będzie odpowiedź na pytanie, czy doszło do pęknięcia opony, gwałtownego uniku przed innym autem, czy też zwykłego "mikrozaśnięcia” za kierownicą — zjawiska, o którym instruktorzy mówią bez ogródek: kilka sekund i po wszystkim. Dla poszkodowanych liczyły się minuty: triage na poboczu, transport do różnych szpitali i szybkie odblokowanie korytarza życia, by LPR mógł bezpiecznie podejść do lądowania
Po zabezpieczeniu śladów śledczy odtworzą przebieg zdarzenia „klatka po klatce”. Jeśli potwierdzi się hipoteza nagłego zjazdu bez kontaktu z innym pojazdem, w grę wchodzą m.in. badania techniczne busa, analiza czasu pracy kierowcy i rozmieszczenia pasażerów (to wpływa na stabilność pojazdu przy manewrach). Zarządca trasy może dodatkowo sprawdzić stan pobocza i skarp.




































